کتاب عباس دست طلا

Abbas Dast Tala
داستانی از زندگی حاج عباسعلی باقری
کد کتاب : 36698
شابک : 978-6006033532
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 272
سال انتشار شمسی : 1393
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 11
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب عباس دست طلا اثر محبوبه معراجی پور

در طول زندگی عباسعلی باقری، از کودکی تا به امروز، تلاش و کار بی‌وقفه به آرزوهای پدرش، مرحوم حسن باقری، پایبند بوده است. حتی در زمانی که جنگ به تدریج آغاز شد و مغازه صدمتری‌اش در تعمیرگاه روشن یا گاراژ غفوری شماره یک، با یک تیم کارگر به جای ماند و به جبهه رفت، عباسعلی به شجاعت و تمامیت خود به خدا امیدوار بود و همچنان کار می‌کرد. کار برای او همیشه اولویت بود و راهی برای ابراز معنویت و ایمان به خداوند. هر کس که با وی همراهی می‌کرد، می‌فهمید که کار برای او اصلی و ضروری بوده و همیشه در تمام زندگی‌اش این مسیر را دنبال کرده است.

او تعبیر می‌کند: "کار به حدی سنگین بود که هیچ وقت فرصتی برای فکر کردن به شهادت نداشتم." او از خدا می‌خواهد که در ماموریت‌های جلوی جبهه با گروهی از همراهانش سالم برگردد و بعد از دیدار خانواده‌اش انرژی جدیدی به دست آورده و دوباره به جبهه بپیوندد تا همچنان کار خیر و امور را انجام دهد.

در زمان نگارش این متن، او به علت عمل زانویی که به دستور پزشک انجام داده، در تخت خود بخوابیده و در حال استراحت مطلق برای مدت سه ماه است. این استراحت به او توصیه شده تا بعد از آن بتواند دوباره به کارهای معتاد با انگیزه و انرژی جدید بازگردد.

در برخی اوقات، وی با فرزندان و دوستانش در کارهای روزمره شبانه‌روز کوشش می‌کند و به خاطر تلاش‌های بی‌وقفه او از خستگی پیروز می‌شود. حتی یکی از شاگردان و فرزندانش، لباس رزم به تن کرده و در دیماه سال ۱۳۶۵ در نبرد کربلای۵ به شهادت می‌رسد.

اما حاجیه خانم، همسر و همراه او در همه مواقع پشتیبان و محکم او بوده و همواره به او انگیزه‌ می‌دهد. حاجیه خانم لحظه به لحظه کنار او است و از تنهایی‌های وقتی که او در پایتخت به کار مشغول است، خبردار می‌شود. حاجیه خانم به عنوان سنگی اعتماد برای عباسعلی باقری عمل می‌کند و او با تکیه‌گاهی به نام "عصا" از این پشتیبانی برخوردار است.

کتاب عباس دست طلا

محبوبه معراجی پور
محبوبه معراجي پور متولد سال 1351،لیسانس علوم سیاسی از دانشگاه بین المللی امام خمینی قزوین/ فارغ التحصیل انجمن خوشنویسان ایران(فوق ممتاز انجمن در سال ۸۵) می باشد. ویداوری داستان کوتاه کشوری با موضوع کالای ایرانی ـ افتخار ایرانی- بخش داستان و خاطره/ ۱۳۸۶٫ و داوری فجر جاوید(مسابقه کشوری داستان نویسی)/۱۳۸۶٫ را به عهده داشته است.