کتاب پند پیر عقل

Pand-e Pir-e Aghl
(گزیده قابوس نامه)
کد کتاب : 38021
مترجم :
شابک : 978-9641651857
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 183
سال انتشار شمسی : 1397
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب پند پیر عقل اثر عنصرالمعالی

«قابوس نامه» کتابی وزین و سرشار از پند و حکمت در آیین زندگی نوشته امیر عنصرالمعالی کیکاووس بن اسکندر بن قابوس بن وشمگیر بن زیار است.
عنصرالمعالی این کتاب را در سال ۴۷۵ هجری قمری نوشت. در این کتاب ارزشمند، اندرزها و پندهای ایران باستان بازتاب دارد. عمده مضامین این کتاب اهمیت خرد، اهمیت سخن و تاکید بر اعتدال و میانه روی است.
قابوسنامه در ایران بارها به چاپ رسیده و توسط بزرگانی مانند سعید نفیسی و عبدالمجید بدوی تصحیح شده است.
گزیده صوتی قابوس نامه ای که پیش روی شما است بر اساس قابوس نامه تصحیح دکتر یوسفی و به انتخاب و توضیح مهدی سیدی و پانزدهمین کتاب مجموعه گنج حکمت است.
این مجموعه با هدف آشنا ساختن علاقه مندان با مفاهیم بلند انسانی فراهم شده است. وجه مشترک متن های برگزیده این مجموعه تلنگری است که بر وجدان و روح خوانندگانش می زند. این متن ها اگرچه ناشناخته نیستند، بی تردید، آن قدر که باید و شاید خوانده نشده اند و درباره شان تأمل نشده است بنابراین تلاش فراهم آوردندگان بر این بوده است که از هر جهت متنی گیرا و تاثیرگذار به دست دهند تا بتوانند کمکی هرچند ناچیز به حفظ میراث گران بهای ادب پارسی کرده باشند.

کتاب پند پیر عقل

عنصرالمعالی
عنصرالمعالی کیکاووس بن اسکندر بن قابوس بن وشمگیر بن زیار از آل زیار بود. پدرانش در نواحی شمال ایران - گرگان طبرستان، گیلان و ری سال‌ها حکومت و امارت داشتند. خود او نیز اگر از سلطنتی باشکوه و قدرت برخوردار نبود فی‌الجمله دستگاهی داشت. به‌رسم امیر زادگان آن عهد تربیت شده، آداب مملکت‌داری را فرا گرفته بود.به‌علاوه از دانش‌های آن زمان و فنون و پیشه‌های گوناگون اطلاعاتی فراوان داشت. با بزرگان و پادشاهان آن عصر حشر و نشر کرده بود. بر این جمله تجربه‌های عمری د...