کتاب در مسیر فیلم سازی

On Film-Making
کد کتاب : 38052
مترجم :
شابک : 978-9642739493
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 439
سال انتشار شمسی : 1399
سال انتشار میلادی : 2004
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

سر کلاس فیلم سازی الکساندر مکندریک
On Film-Making
کد کتاب : 38972
مترجم :
شابک : 978-6220106081
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 520
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 2004
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب در مسیر فیلم سازی اثر الکساندر مکندریک

کتاب «در مسیر فیلمسازی: مقدمه ای بر مهارت کارگردان» نوشته الکساندر مکندریک با پیش گفتاری به قلم مارتین اسکورسیزی است. این کتاب در سه فصل «ساختار دراماتیک»، «دستور زبان فیلم» و «ضمائم» وارد بازار کتاب شده و در مقدمه مترجم آن آمده است: «مجموعه دروس مکندریک که در این کتاب گردآوری شده است فقط بحث های نظری فیلمساز نیست بلکه نوشته هایی کاربردی و ملموس است. برای نمونه نکات ظریفی که او در زمینه کار با بازیگر مطرح کرده، برای کسانی که تجربه کار عملی داشته باشند، مغتنم است و برای کسانی که تجربه ای ندارند، اندوخته ای ارزشمند خواهد بود و سبب می شود یک مسیر پرپیچ و خم، به مسیری دل پذیر و کوتاه تبدیل شود.
الکساندر مکندریک پس از بیست و چند سال فعالیت در صنعت فیلم از هالیوود روی برگرداند. وی تا آن زمان فیلمنامه نویسی، ویراستاری استوری بورد و کارگردانی چند فیلم از جمله «بوی خوش موفقیت» و «قاتلین پیرزن» را برعهده داشت و پس از آن، حرفه جدیدش را در مقام رئیس بنیاد هنر کالیفرنیا آغاز کرد. هدف اصلی درس های مکندریک ساده و جذاب است؛ «به فیلمسازان بیاموزیم در دنیای منحصربه فرد سینما، برای داستان خود به چه ساختاری نیاز دارند.»
مواد و مصالحی که مکندریک را به معلمی مشهور تبدیل کرد، در این کتاب گردآوری شده و به دانشجویان و به همان اندازه، به افراد حرفه ای این فرصت را می دهد تا روش تحلیلی ساخت فیلم را کشف کنند.

کتاب در مسیر فیلم سازی