کتاب دانشورزی

Sciencia
مهمترین دستاوردهای ریاضی، فیزیک، مکانیک کوانتومی، شیمی، زیست شناسی و کیهان شناسی برای همه
کد کتاب : 38090
مترجم :

شابک : 978-9641651796
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 431
سال انتشار شمسی : 1396
سال انتشار میلادی : 2011
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب دانشورزی اثر مجموعه ی نویسندگان

"دانشورزی" کتابی است که در آن "مهمترین دستاوردهای ریاضی، فیزیک، مکانیک کوانتومی، شیمی، زیست شناسی و کیهان شناسی برای همه" توضیح داده شده است.
وقتی به یک سوال خیلی سخت جبر در ریاضی خیره شده‌اید، آیا از خود نمی‌پرسید که چگونه چنین چیزی به ذهن انسان خطور کرده است و چطور طرح شد و چطور حل می‌شود؟ وقتی به یک گرگ در باغ وحش یا حیوان خانگی خود، مانند سگ یا گربه، نگاه می‌کنید، آیا برایتان سوال نمی‌شود که چگونه همه چیز به وجود آمده است؟ آیا به ستارگان نگاه نمی‌کنید و نمی‌پرسید: چرا چنین چیزی را می‌بینم؟ بسیارخوب! اگر شما هم ذهن کنجکاوی دارید که این سوال‌ها را می‎پرسد و به دنبال جواب برای آن می‎گردد، "دانشورزی" کتابی است که در آن "مهمترین دستاوردهای ریاضی، فیزیک، مکانیک کوانتومی، شیمی، زیست شناسی و کیهان شناسی برای همه" شرح داده شده است و مناسب شخص شماست!
از فرمول‌های ریاضی و فیزیکی اساسی که بر بیشتر دنیای ما حاکم است تا اجزای ماده و از ساختار کیهان گرفته تا ساختار بدن انسان، اکتشافات دانشمندان در هزاره‌ی گذشته قابل توجه بوده است و "دانشورزی" کتابی مملو از اطلاعات در مورد زیست شناسی، کیهان و حتی ابتدایی‌ترین تا سخت‌ترین معادلات ریاضی و موارد دیگر است که ذهن شما را متحیر می‌کند!
در "دانشورزی"، "بورکارد پولستر" بخش مربوط به برهان‌های ریاضی، "متیو واتکینز"، فرمول‌های مفید ریاضی و فیزیکی، "مت تویید" مطالب مرتبط با جدول تناوبی و کیهان، "جرارد چشایر"، اطلاعات تکاملی و "ماف بتس" بخش مربوط به بدن انسان را به نگارش درآورده‌اند. اطلاعات با نقشه‌ها و نمودارهای اساسی برای خوانندگان به تصویر کشیده شده است و اثری الهام‌بخش برای مخاطبین در تمام سنین است تا به دانش به هم پیوسته‌ی علوم مدرن علاقه‌مند شوند.

کتاب دانشورزی

قسمت هایی از کتاب دانشورزی (لذت متن)
با فرارسیدن قرن هجدهم، دانشورزان داشتند تا حد زیادی خود را از دلمشغولی های متافیزیکی آزاد می کردند، و آزمایش های اولیه در مورد مقایسه وزن ها و جرم ها نشان داد مواد بسیاری که فرض می شد عنصرند، در واقع مولکول یا ترکیبات چند قسمتی بودند. در سال 1789 میلادی، اولین جدول حاوی 23 عنصر توسط آنتوان لاووزایه منتشر شد، و به زودی نظریه سال 1808 جان دالتون در پی آن آمد که الهام بخش پیشگامان نظریه اتمی بود (که در آن زمان تا پنجاه سال نادیده گرفته شد.) همچنان که روش های دانشورزی پیشرفت می کرد، عناصر جدیدی با آهنگی حیرت آور کشف می شدند. دیمیتری مندلیف که متوجه شده بود عناصری دارای خواص شیمیایی مشابه در یک الگوی تکرار شونده جای می گیرند، جدول تناوبی مشهور خود را در سال 1869 پایه گذاری و به طور موفقیت آمیزی وجود اسکاندیم و ژرملنیم را پیش بینی کرد. اولین اشاره به وجود ذرات کوچک تر از اتم در سال 1896 پیش آمد، هنگامی که بکرل سهوا پیچبلند (نوعی اورانیت) را روی یک صفحه عکاسی ظاهر نشده گذاشت و به طور تصادفی پرتوزایی را کشف کرد. کشف فضایی خالی در اطراف هستۀ اتم توسط ارنست راترفورد در اوایل قرن بیستم، آشکار شدن اوربیتال های الکترونی، و نظریه آلبرت اینشتین مبنی بر اینکه ماده و انرژی یک چیزند، ماکس پلانک، اروین شرودینگر، نیلز بور و دیگران را به جهان موجی عجیب مکانیک کوانتومی راهنمایی کرد. در سال 1932 برای اولین بار اتم شکافته شد و برای بقیه قرن، دانشورزان همسازی های قلمروهای زیر اتمی را بررسی کردند. اتم شکن های عظیم اتم ها را با همدیگر پرتاب می کردند تا عناصر سنگین جدیدی را ترکیب کنند، و در مواقعی هم آنها را می شکستند تا خانواده کاملی از ذرات کمیاب را پدید آورند. عالم واقعا از چیزهای بسیار عجیبی ساخته شده بود.