کتاب یادها و بودها

Yad-ha va Boud-ha
  • 2,100 تومان
  • تمام شد ، اما میاریمش 😏
  • انتشارات: معین معین
    نویسنده:
کد کتاب : 38109
شابک : 978-9645643957
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 292
سال انتشار شمسی : 1382
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب یادها و بودها اثر ایرج زهری

چنگ اندازی به گذشته ها و نگارش خاطره ها از جمله درمانهای درد دورافتادگان از ایران در سالهای پس از انقلاب است. حفظ رابطه با زادگاهی که بازگشت بدان برای بسیاری خواب است و خیال و آرزویی دست نیافتنی، تنها با گفتن «تلخ و شیرین»های گذشته مقدور است. بسیاری از این خاطره نویسی ها رنگ سیاسی دارند و دم از «دولتمردان» و «دولتمندان» پیشین می زنند. در میان این گونه آثار کمتر کتابی را سراغ داریم که از هنر و هنرمندان بگوید.
کتاب «یادها و بودها» این سد را شکسته است. «ایرج زهری»، کارشناس و نقاد تئاتر در این کتاب بیش از هر چیز یادآور همین کشف و بازاندیشی است.

کتاب یادها و بودها

ایرج زهری
ایرج زهری (زاده ۱۳۱۱ - درگذشته ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۱) نمایشنامه نویس، منتقد، مدرس و کارگردان تئاتر ایرانایرج زهری در سالهای پیش از انقلاب سال ۱۳۵۷ به عنوان منتقد، مدرس و کارگردان تئاتر در ایران شهرتی به سزا داشت.ایرج زهری با «دانشکده هنرهای دراماتیک»، «شورای تئاتر» و «واحد نمایش» در «تلویزیون ملی ایران»، مجله تماشا و سازمان «جشن هنر» شیراز همکاری نزدیک داشت.ایرج زهری به زبان های آلمانی و فرانسوی تسلط داشت. او ده ها اثر نمایشی را به زبان فارسی ترجمه و منتشر کرده است، از جمله نمایشنامه هایی از: گئور...