کتاب ارواح

Ghosts
  • 11,000 تومان
  • تمام شد ، اما میاریمش 😏
  • انتشارات: افق افق
    نویسنده:
کد کتاب : 3828
مترجم :
شابک : 9789643698706
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 128
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 1986
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب ارواح اثر پل استر

رمان "ارواح" نوشته ی پل استر، دومین رمان کوتاه از مجموعه ی سه گانه ی او است که بین سال های ۱۹۸۵ تا ۱۹۸۷ منتشر شده است. پل استر نویسنده ی پست مدرن آمریکایی بار دیگر ماجرایی پلیسی خلق می کند که در بستر نگاهی فلسفی تحقق می یابد. استر موقعیت های خلاقانه ای را در روند داستان پیش می گیرد؛ او نه تنها، مشابه دیگر داستان های کارگاهی-پلیسی، کارآگاه خصوصی را به عنوان مغز متفکر مطرح نمی کند تا معمای داستان را کشف کند، بلکه از آن شخصیتی می آفریند که همزمان که باهوش و با درایت است، خود او نیز صرفا به جزئی از ماجرای معما بدل شده و در آن حل می شود و اینگونه تراژدی داستان را رقم می زند.
در داستان فلسفی رمان "ارواح" با آبی (کاراگاه خصوصی) ماهری مواجهیم که از طرف سفید مامور می شود شخصی به نام سیاه را تحت نظر بگیرد و هر هفته گزارشی از کارهای او تنظیم کند و برای سفید بفرستد. آبی در روند ماموریت خود رفته رفته در می یابد با پرونده ای راکد و غیر عادی مواجه است که در آن هیچ اتفاقی نمی افتد. سیاه هر روز پشت میزش می نشیند و فقط می خواند و می نویسد. ماه ها می گذرد و آبی آنقدر سیاه را زیر نظر گرفته که دیگر رفتارش شبیه او شده و دیگر نیازی به مراقبت از او در خود نمی بیند. گزارش ها را طبق نظم همیشگی می نویسد و برای آبی می فرستد و در ذهنش خیال پردازی هایی درباره ی سیاه می کند. سفید گزارش ها را می خواند و حقوق آبی را بدون هیچ توضیح یا صحبتی برایش پست می کند.

کتاب ارواح

پل استر
پل استر، زاده ی 3 فوریه ی 1947، نویسنده ای آمریکایی است. استر پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه کلمبیا در سال 1970، به پاریس رفت و به ترجمه ی آثار ادبی فرانسوی روی آورد. او از زمان بازگشت خود به آمریکا در سال 1974، کتاب های شعر، مقاله و رمان های متعددی را به چاپ رسانده است. آثار پل استر به بیش از چهل زبان ترجمه شده اند.
قسمت هایی از کتاب ارواح (لذت متن)
لحظاتی وجود دارد که او چنان خود را با سیاه هماهنگ می بیند و با او احساس یگانگی می کند که کافی است به خودش نگاه کند تا بفهمد سیاه چه می خواهد بکند. اینکه چگونه بر آن واقف است، روشن نیست. اما هرگز اشتباه نمی کند و وقتی آن احساس به او دست می دهد، چیزی فراتر از تردید و دودلی است. اما زمان هائی هم هست که خودش را از سیاه کاملا جدا می بیند. نوعی جدائی مطلق که باعث می شود آبی احساس هویت را از دست بدهد. تنهائی او را فرا می گیرد، انزوا درها را به رویش می بندد و همراه با آن چنان وحشتی سر می رسد که از هر چه تا آن زمان شناخته بدتر است.

دانش معمولا به آرامی به سراغ ما می آید. و وقتی این اتفاق می افتد، اغلب هزینه آن بالاست.

اما زمان حال کمتر از گذشته تاریک نیست، و رمز و راز آن همان اندازه است که آینده می تواند داشته باشد. این روش جهان است: در هر زمان، یک قدم، یک کلمه و سپس کلمه دیگری