کتاب ظلمت سفید

Zolmat-e Sefid
کد کتاب : 38791
شابک : 978-6008460091
قطع : پالتویی
تعداد صفحه : 296
سال انتشار شمسی : 1398
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 5
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی کتاب ظلمت سفید اثر سجاد خالقی

«ظلمت سفید» رمانی از نویسنده معاصر سجاد خالقی(-۱۳۶۳) است. داستان این اثر در کوهستان های برف گیر چهارمحال بختیاری می گذرد.
در «ظلمت سفید» خواننده شاهد نقش قومیت های دیگر در جریان انقلاب اسلامی است و سجاد خالقی کوشیده به نقش آنها در دفاع از کشور اشاره کند. اتفاقات این رمان که برای مخاطب نوجوان نوشته شده است در فضایی فانتزی رخ می دهد و از فضای رئالیستی فاصله گرفته است:
آیدین می گوید دارالفنون را ساخته اند محض یاد دادن هنر، نه این که درس نجوم هم بگذارند و به ما بفهمانند زمین گرد است. اصلا گرد بودن زمین که در خارجه کشف کرده اند به ما چه دخلی دارد، نمی دانم. اما، آقا این حرف ها به کتش نمی رود. می گوید باید درس بخوانی تا فردا در این مملکت کسی شوی برای خودت. بعد یک طرف سبیل بلندش را که از دوطرف به بالا فر خورده با دو انگشت می گیرد و با حسرت، حیاط بیرونی و درخت ها را نگاه می کند. بی بی می گوید آقات حسرت تو را می خورد؛ حسرت این که تک پسرش شهری بار آمده. اما بعد این همه سال طهران ماندن، خودش هم مثل من، کم کم بختیاری حرف زدن یادش رفته. خودش هم می داند من گناهی ندارم که ده سال است فقط سالی یک ماه به ایل برمی گردم محض تجدید دیدار با اقوام و ایل.

کتاب ظلمت سفید

سجاد خالقی
سجاد خالقی متولد سال 1364 در شهر نافچ از توابع شهرستان شهرکرد هستم؛ تحصیلات خود را در رشته کارشناسی ارشد نویسندگی رادیو به پایان رساندم.از حدود 14 سال گذشته به‌صورت حرفه‌ای وارد عرصه نویسندگی شدم و در حال حاضر در بخش نویسندگی رادیو و تولید محتوا مشغول فعالیت هستم؛ همچنین مسؤولیت بخش ادبیات بسیج هنرمندان چهارمحال و بختیاری را نیز بر عهده دارم.
دسته بندی های کتاب ظلمت سفید