کتاب فرهنگ جامع اصطلاحات موسیقی

Comprehensive dictionary of musical terms
کد کتاب : 39212
شابک : 978-9646176674
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 488
سال انتشار شمسی : 1401
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 9
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

معرفی کتاب فرهنگ جامع اصطلاحات موسیقی اثر فریدون ناصری

کتاب "فرهنگ جامع اصطلاحات موسیقی" نوشتهٔ فریدون ناصری، در برگیرنده هشت هزار لغت و اصطلاح موسیقی است، همراه با ترجمه‌ی تأویلی و بیانی اصطلاحات رایج در حوزهٔ موسیقی.

این کتاب به تلفظ اصطلاحات ایتالیایی مهم و مورد استفاده در موسیقی می‌پردازد، همچنین مجموعه‌ای از اصطلاحات آلمانی و ایتالیایی را طبق کاربرد در هنر موسیقی آورده است. فریدون ناصری در این کتاب از منابع معتبری چون فرهنگ پل رونتون، دیکشنری موسیقی لاروس، انسیکلوپدی فاسکل، دیکشنری مارک هونگر، فرهنگ موسیقی رولاند دوکانده و انسیکلوپدی موسیقی مقدس بهره برده است.

فریدون ناصری خود نیز نوازنده ویلنسل، آهنگساز و رهبر ارکستر سمفونیک تهران بوده و در طول زندگی خود به تأسیس و تدوین چندین کتاب موسیقی اختصاص داده است. وی به عنوان احیاء کننده ارکستر سمفونیک تهران پس از انقلاب اسلامی شناخته می‌شود و تلاش‌های فراوانی در رهبری این ارکستر انجام داده است. ایشان به مدت بیش از یک و نیم دهه این ارکستر را رهبری کرده و نقش مهمی در ادامه رشد و توسعه آن ایفا کرده است.

کتاب فرهنگ جامع اصطلاحات موسیقی

فریدون ناصری
فریدون ناصری (زادهٔ ۱۴ آبان ۱۳۰۹ در تهران - درگذشتهٔ تیر ۱۳۸۴ در تهران)، نوازنده تیپمانی. او سالها رهبر ارکستر و مدیر هنریِ ارکستر سمفونیک تهران بود.از کلاس پنجم به هنرستان عالی موسیقی رفت و به یادگیری ویولنسل و سازهای ضربی پرداخت. از سال سوم دبیرستان در کلاس‌های هارمونی ثمین باغچه بان شرکت کرد و بعد از اخذ دیپلم هارمونی تخصصی، طی چهار سال دوره عالی کنترپوان، فوگ و اصول آهنگسازی را نزد وی آموخت. سپس به بلژیک رفت و در کنسرواتوار سلطنتی بروکسل، در کلاس‌های آهنگسازی، تصنیف موسیقی فیلم ...
دسته بندی های کتاب فرهنگ جامع اصطلاحات موسیقی