کتاب در عشق زنده بودن

Dar eshgh zendeh boodan
گزیده غزلیات شمس
کد کتاب : 40269
مترجم :
شابک : 978-9643723859
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 472
سال انتشار شمسی : 1402
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 6
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

معرفی کتاب در عشق زنده بودن اثر جلال الدین محمد بلخی(مولانا)

کتاب "در عشق، زنده بودن: گزیده‌ای از غزلیات شمس تبریزی"، یک مجموعه انتخاب شده از غزلیات حمد بن علی بن ملک داد تبریزی، مشهور به شمس تبریزی (زاده 582 - درگذشته 645 هجری قمری)، صوفی برجسته قرن هفتم هجری است. این کتاب توسط دکتر محمدرضا شفیعی کدکنی انتخاب شده و با توضیحات تکمیلی تقدیم خوانندگان شده است.

انتخاب آثار برجسته ادبی و هنری از میان ثروتمندان ادبیات و هنر جهان یک وظیفه پیچیده و شاید محال است. زیرا سلیقه‌ها و دیدگاه‌ها نسبت به این آثار همیشه یکسان نمی‌مانند و این آثار همیشه در نگاه مخاطبان مختلف تجلی‌ها و تفسیرهای متنوع دارند. با این حال، خوانندگان این کتاب می‌توانند اطمینان حاصل کنند که انتخاب‌های این مجموعه نتیجه پنجاه سال علاقه و ارتباط استاد شفیعی کدکنی با دیوان شمس تبریزی است و تمام معیارهای ممکن در انتخاب آثار در نظر گرفته شده‌اند. این کتاب برای خوانندگان و دانشجویانی منتشر شده که در مدت زمان کوتاهی، تمایل دارند به جهان‌بینی و سبک شعری مولانا و نمونه‌های برجسته هنر او آشنا شوند.

کتاب در عشق زنده بودن

جلال الدین محمد بلخی(مولانا)
جلال الدین محمد بلخی معروف به مولانا، مولوی و رومی، زاده ی 15 مهر 586 و درگذشته ی 4 دی 652 هجری شمسی، از مشهورترین و تأثیرگذارترین شاعران ایرانی است.جلال الدین محمد بلخی در بلخ زاده شد. پدر او مولانا محمد بن حسین، خطیبی معروف به بهاءالدین ولد و سلطان العلما، از بزرگان صوفیه و مردی عارف بود و نسبت خرقه ی او به احمد غزالی می رسید. وی در عرفان و سلوک سابقه ای دیرین داشت و چون اهل بحث و جدال نبود و دانش و معرفت حقیقی را در سلوک باطنی می دانست نه در مباحثات و مناقشات کلامی و لفظی، پرچمداران کلام و...
دسته بندی های کتاب در عشق زنده بودن