کتاب پاریس من و آن ماهی

Paris-e Man va An Mahi
کد کتاب : 40707
شابک : 978-6004611138
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 88
سال انتشار شمسی : 1397
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب پاریس من و آن ماهی اثر ناهید رحمدل

کتاب پاریس، من و آن ماهی...! نوشتۀ ناهید رحمدل، دربردارندۀ داستان های شیرینی است که با مرگ آغاز و با زندگی پایان می یابند. این قصه ها سراسر زندگی هستند. ساده و شیرین، طنزوار، رها و پیچیده مثل خود زندگی!
این مجموعه داستان فراتر از شرح سفر یک توریست به سرزمین های دیگر است و حکایت از تصمیم هایی دارد که سال ها بر جدیت آن ها اصرار داریم اما در اصل شوخی بودند.
داستان های کتاب پاریس، من و آن ماهی...! حکایت یک توریست رویاپرداز و گیج است که زمینه سفر به کشور رویاهایش برای وی فراهم می شود. در طول این سفر او درگیر اتفاقاتی ساده، مضحک و گاه عجیب می شود که باید گفت نمود بیرونی از به هم ریختگی روحی اوست. این آشفتگی ذهنی از مرگ یک دوست شروع می شود و به مرور تبدیل به اندوهی عمیق می شود، با مشکلات دیگر زندگی در هم می پیچد، راه های امید را بر او می بندند، شور زندگی را در او کم می کند و فرضیه خودکشی را در ذهن او می پروراند.
او تصمیم بر این دارد که زندگی را عاشقانه ترک کند! شوق خود را از دست داده اما همچنان ستایشگر زندگی ست! سعی می کند با وسواس نقشه خودکشی رمانتیک و شایسته ای را طرح ریزی کند.
زمانی که فرصت این کار می رسد، با فکری پیش پا افتاده و حسی عجیب اما واقعی از این کار منصرف می شود، هنوز سردرگم است، نمی داند پشیمان شده، ترسیده یا از ابتدا به تخیلی پرداخته که جدی نبوده و تنها بهانه ای برای فرار ذهنی از سختی های زندگی بوده است. به راحتی دست از این کار می کشد و آن را به زمان دیگری موکول می کند تا به زندگی عادی و طنزوار همیشگی خود ادامه دهد.

کتاب پاریس من و آن ماهی