کتاب روزنوشت یک گفت و گو با نجف دریابندری

Najaf Daryabandari
کد کتاب : 40922
شابک : 978-9641918806
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 129
سال انتشار شمسی : 1399
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 4
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

معرفی کتاب روزنوشت یک گفت و گو با نجف دریابندری اثر مهدی مظفری ساوجی

نجف دریابندری، یکی از مترجمان و نویسندگان برجسته و با استعداد ایرانی بود. او در شهر آبادان در ماه شهریور سال 1308 به دنیا آمد. از جمله معروف‌ترین کتاب‌هایی که او به زبان فارسی ترجمه کرد، می‌توان به "وداع با اسلحه"، "پیرمرد و دریا" و "برف‌های کلیمانجارو" نوشته‌های ارنست همینگوی اشاره کرد. اما آنچه در نهایت او را به سوی ترجمه به زبان انگلیسی سوق داد، تجربیات انگلیسی‌ها در تأسیسات نفتی آبادان بود.

نجف دریابندری از کودکی خودآموز بود و زبان انگلیسی را از فیلم‌های زبان اصلی و ارتباط با کارمندان انگلیسی شرکت نفت آموخت. او ترجمه اولین کتاب خود را با نام "وداع با اسلحه" انجام داد که کتاب زبان اصلی آن اثر ارنست همینگوی را از ابراهیم گلستان قرض گرفته بود. پس از مدتی فعالیت، دریابندری به عنوان سردبیر موسسه انتشارات فرانکلین منصوب شد و در آنجا آثار برجسته ادبی جهان را به زبان فارسی ترجمه کرد، از جمله "پیرمرد و دریا" نوشته ارنست همینگوی و ماجراهای هاکلبری فین اثر مارک تواین.

با ترجمه‌های شاهکارش از آثار برجسته ادبی آمریکایی، دریابندری موفق به دریافت جایزه تورنتون وایلدر از دانشگاه کلمبیا شد. در پایان، در اردیبهشت ماه سال 1399 در 90 سالگی پس از گذراندن مدتی بیماری و پشت سر گذاشتن یک دوره زندگی ممتاز از دنیا رفت. کتاب "گفتگو با نجف دریابندری"، نتیجه‌ای از گفتگوی طولانی میان مهدی مظفری ساوجی و دریابندری است، و نوارهای صوتی این مصاحبه برای به اشتراک گذاری با شما تدارک دیده شده است.

کتاب روزنوشت یک گفت و گو با نجف دریابندری

مهدی مظفری ساوجی
مهدی مظفری ساوجی در سال 1356 ه. ش متولد شده است؛ شاعر معاصر ایرانی است.مهدی مظفری ساوجی فرزند اکبر در ساوه به دنیا آمد. تحصیلات ابتدایی و متوسطه خود را در زادگاهش سپری کرد و توانست از دانشگاه پیام نور ساوه در رشته‌ی زبان و ادبیات فارسی در مقطع کارشناسی فارغ التحصیل شود.فعالیت‌های شعری خود را از سال 1374 شمسی شروع کرده و به مدت چند سال با مطبوعات (مجلات و روزنامه‌های مختلف) همکاری نزدیک داشته است.مظفری دو مجموعه شعر شاعران معاصر به نام «نغمه‌های رود عطش» و &laqu...
دسته بندی های کتاب روزنوشت یک گفت و گو با نجف دریابندری
قسمت هایی از کتاب روزنوشت یک گفت و گو با نجف دریابندری (لذت متن)
صبح به خانه نجف دریابندری رفتم . در یکی از کوچه های مشرف با پارک ملت در خیابان ولیعصر ساکن است . خانه ای که معماری اش حاکی از ذوق و قریحه ای است که استاد به خرج داده و عمارت و بنایی زیبا پدید آمده . با نمایی از آجرهای گرم کرم رنگ که چهره ای صمیمی و ساده به خانه بخشیده است . سهراب دریابندری این معماری را حاصل ترکیب ایده و دید ایرج کلانتری و پدرش می داند . شاید تنها عیبش نداشتن آسانسور است که آن را هم پله هایی کوتاه و کم ارتفاع جبران می کند ....