کتاب گومورا

Gomorrah
کد کتاب : 41034
مترجم : سمیه انصاری
شابک : 978-6226661959
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 294
سال انتشار شمسی : 1399
سال انتشار میلادی : 2007
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 10 اردیبهشت

معرفی کتاب گومورا اثر روبرتو ساویانو

این کتاب مشخصات پنهانی تجارت کامورا ، یک سازمان قدرتمند مانند مافیای ناپلی را توصیف می کند. در این کتاب «ساویانو» از سبک نثر و گزارش خبری برای روایت داستان کامورا استفاده می کند ، منطقه و ارتباطات تجاری آن را افشا می کند.

در مقاله ای در سال 2020 ، ساویانو گفت: "واقعا گومورا را فراموش می کنیم: گومورا مترادف صرف کامورا نیست ، گومورا یک سیستم اقتصادی است که در آن همه چیز از دست رفته است ، جایی که هیچ سرمایه گذاری ، هیچ فرصتی ، بدون تحصیلات ، بدون شغل ، بدون منابعی ، بدون مشاغل. "

از سال 2006 ، پس از انتشار کتاب ، ساویانو توسط "پدرخوانده" ناپلی مورد تهدید قرار گرفته است. وزیر کشور ایتالیا اسکورت دائمی پلیس را به وی اعطا کرده است ، اما او اغلب توسط سیاستمداران کابینه برلوسکونی مورد حمله قرار گرفته است. همچنین ، اسکورت وی مورد سوال قرار گرفته است.

از دسامبر 2008 ، این کتاب تقریبا 4 میلیون نسخه در سراسر جهان فروخته است.

عنوان این کتاب از متن جوزپه دیانا ، کشیش کلیسا در کازال دی پرینسیپ که در مارس 1994 توسط کامورا کشته شد ، ناشی شده است: "زمان آن رسیده است که دیگر گومورا نمانیم."
گومورا در 51 کشور ترجمه شده است. این لیست در لیست پرفروش های آلمان ، هلند ، اسپانیا ، فرانسه ، سوئد و فنلاند وجود دارد.
نیویورک تایمز آن را در میان مهمترین کتابهای سال 2007 قرار داده است ، در حالی که اکونومیست آن را در میان صد کتاب سال قرار داده است. ساویانو تنها ایتالیایی است که در هر دو لیست قرار گرفته است.

برخی از منتقدان و دیگر نویسندگان ایتالیایی (مانند وو مینگ ، کارلو لوکارلی و والریو اوانگلیستی) از گومورا به عنوان بخشی از جریان آشفته و ناهمگن در نوشتار ایتالیایی بنام حماسه جدید ایتالیا نام بردند که نمایندگان آن به ویژه مشتاق هستند در تولید نه تنها رمان ها و روایت های غیر داستانی ، بلکه UNO های واقعی واشکان ناشناخته روایی.

کتاب گومورا

روبرتو ساویانو
روبرتو ساویانو (Roberto Saviano) (زادهٔ ۲۲ سپتامبر ۱۹۷۹ در ناپل) نویسنده و روزنامه‌نگار ایتالیایی است.مهمترین اثر ساویانو گومورا؛ سفری در قلمرو کامورا است که وی را به شهرت جهانی رساند.او در این کتاب به شکل آشکار به امپراتوری مافیایی کامورا با کسب‌وکارش، رهبری و دارودسته‌اش پرداخته و از زمان انتشار این کتاب تا کنون تحت محافظت پلیس زندگی می‌کند.تنها در کشور ایتالیا از این رمان ۲.۱ میلیون جلد فروش رفت و به ۴۲ زبان زنده دنیا نیز ترجمه شد.متئو گارونه کارگردان ایتالیایی در سال ۲...
نکوداشت های کتاب گومورا
The most important book to come out of Italy in years. . . . I could not get this brave book out of my head.
مهمترین کتابی که طی سالها از ایتالیا بیرون آمده است. . . . من نتوانستم این کتاب شجاع را از ذهنم بیرون بیاورم.
New York Times Book Review New York Times Book Review

Astonishing . . . gripping . . . [Saviano] exhibits the passion and heroism of a young man.
عجیب . . . جذاب . . [ساویانو] شور و دلاوری یک جوان را به نمایش می گذارد.
Washington Post Washington Post

Endlessly eye-opening and sobering
بی پایان چشم و هوشیار
Kirkus Reviews Kirkus Reviews

قسمت هایی از کتاب گومورا (لذت متن)