کتاب تکنوپولی

Technopoly
تسلیم فرهنگ به تکنولوژی
کد کتاب : 41532
مترجم :
شابک : 978-9644235009
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 420
سال انتشار شمسی : 1395
سال انتشار میلادی : 1992
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 9
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب تکنوپولی اثر نیل پستمن



«تکنوپولی: تسلیم فرهنگ به تکنولوژی» ، کتابی از نیل پستمن است که در سال 1992 منتشر شد. این کتاب توسعه و ویژگی های "تکنوپولی" را توصیف می کند. او یک تکنوپولی را به عنوان جامعه ای تعریف می کند که در آن فناوری خدایی شده است ، به این معنی که "فرهنگ به دنبال مجوز خود در فناوری است ، رضایت خود را در فناوری می یابد و دستورات خود را از فناوری می گیرد". مشخصه آن مازاد اطلاعات تولید شده توسط فناوری است که ابزارهای تکنولوژیکی به نوبه خود برای مقابله با آنها به کار گرفته می شوند تا جهت و هدف را برای جامعه و افراد فراهم کنند.

پستمن تکنوپولی را جدیدترین نوع از سه نوع فرهنگ می داند که با تغییر در نگرش آنها نسبت به فناوری متمایز شده است-فرهنگ های استفاده از ابزار ، تکنوکراسی ها و تکنوپولی ها. به گفته وی ، هر کدام از آنها با ظهور فناوری های جدیدی تولید می شوند که "با فناوریهای قدیمی رقابت می کنند ... بیشتر برای تسلط بر جهان بینی آنها.

کتاب تکنوپولی

نیل پستمن
نیل پستمن (به انگلیسی: Neil Postman) (زاده ۱۹۳۱ – درگذشته ۲۰۰۳)، منتقد، نویسنده، نظریه‌پرداز ارتباطات و استاد دانشگاه نیویورک بود.پستمن به مارس ۱۹۳۱ متولد شد. وی حدود مدت ۴۰ سال استاد علوم و فنون دانشگاه نیویورک بود. پستمن از منتقدان و صاحبنظران شهره در زمینه رسانه و تکنولوژی است.وی جوایز معتبر بسیاری دریافت داشته‌است. از جمله جایزه Christian Lindback، به خاطر کیفیت عالی در تدریس و آموزش و نیز جایزه جورج اورول (۱۹۸۷)، به دلیل بیان و قلم شفاف و روشن.