کتاب آموزش هیپنوتیزم بالینی

Learning clinical hypnosis
کد کتاب : 41944
مترجم :
شابک : 978-9644239748
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 400
سال انتشار شمسی : 1394
سال انتشار میلادی : 1988
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 12 اردیبهشت

معرفی کتاب آموزش هیپنوتیزم بالینی اثر کوریدون هاموند

هیپنوز، این پدیده شگفت انگیز و در عین حال کار کردی از بخش فعال ذهن که در شبکه حیرت آوری از مغز حضور خود را نشان می دهد، سالهای طولانی مورد سوال متفکران و صاحب نظران بسیاری نسبت به ماهیت، شکل گیری و بهره برداری از آن بوده است.
چه در گذشته ها که علم گستره روشنی بخش خود را به حوزه های شناخت ذهن و ابعاد پیچیده و بی انتهای تظاهرات کارکرد مغز نکشانده بود، و چه در سده اخیر که دانش شناخت ذهن و مغز مرزهای خود را به پهنه های وسیع بیولوژی ملکولی و الکتروفیزیولوژیک مغز گسترده داده و آگاهی های فراوان از فیزیوپاتولوژی، کارکرد مغز و تأثیر ذهن بر تمامی اعضای بدن و تغییر در نگرش و رفتار به دست آمده، مفهوم دقیق هیپنوز و کاربردهای آن در هاله ای از ابهام مشاهده شده است.
اولین هدف از چاپ این کتاب آن بود که تدریس در زمینه هیپنوتیزم بالینی را تشویق شده و گسترش داده شود. به نظر می آید بسیاری از هیپنوتیزم درمانگران برجسته و ورزیده وجود دارند که قصد داشته و دارند که به این شکل از آموزش بپردازند، ولی به علل متعددی این کار را شروع نکرده اند. این امید وجود دارد که این کتاب برای این مدرسان آینده نگر مطالب و مآخذ علمی و نظری و هم منابع کتاب شناسی گسترده ای را فراهم سازد که برای شروع به تألیه و آموزش آنان لازم است. به این ترتیب این امید به وجود آمده که در آینده تدریس هیپنوتیزم بالینی به شکل وسیع تری در دانشکده های پزشکی، گروههای آموزشی روان شناسی، دانشکده های دندان پزشکی، دانشکده های مددکاری و به صورت بگیرد. تصور می شود که هیپنوتیزم در آینده نیز همچون گذشته در مسیر خود از دوره های شکوفایی و هم از دورانهای رکود و توقف بگذرد، به این ترتیب انتظار می رود هم اساتیدی که به صورت موظف و مدون به تدریس روی می آورند و هم مدرسانی که گهگاهی یا به شکل جانی به این نوع تدریس می پردازند، در این مجموعه انواع و اشکال متعدد و گسترده ای را از تمرینهای آموزشی، تکالیف درسی تمرینی، طرحهایی برای کارهای نمایشی با عملی، منابع سمعی و بصری و انبوهی از مأخذ علمی و عملی را پیدا خواهند کرد.

کتاب آموزش هیپنوتیزم بالینی

کوریدون هاموند
كوریدون هاموند متولد سال 1945 ، روانپزشک و نویسنده ی آمریکایی است.
دسته بندی های کتاب آموزش هیپنوتیزم بالینی