کتاب آیت بصیرت

Ayat-e Basirat
سیری در زندگی، آثار و آرای عالم ربانی مرحوم علامه شعرانی
کد کتاب : 42026
شابک : 978-9644237751
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 168
سال انتشار شمسی : 1395
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 12 اردیبهشت

معرفی کتاب آیت بصیرت اثر سعید رحیمیان

کتاب « آیت بصیرت» "سیری در زندگی، آثار و آرای عالم ربانی مرحوم علامه شعرانی " نوشته « سعید رحیمیان» توسط انتشارات اطلاعات منتشر شده است.
کتاب حاضر سیری است در زندگی، آثار و آرای عالم ربانی وفاضل عالیقدر مرحوم علامه شعرانی، این عالم عالی مقام و فاضل از معدود علمائی است که در خود، جامعیت را با دقت، تتبع را با تعمق و سنت را با مقتضیات زمان آثاری گرانقدر و راهگشا در تبیین اصول اعتقادی، آیات قرآنی، احادیث و روایات،... گفتگو ومحاوره بین ادیان و مذاهب، نقد مخالفان دیانت و... تالیف نموده است. علامه شعرانی ژرف اندیشی هایی در علوم مختلف همچون فقه، حکمت، احکام، اخلاق، تاریخ، نجوم، ریاضی و... از خود به جای گذاشته است که مولف سعی نموده در این اثر سیری محققانه و پژوهشی درباره علامه شعرانی داشته باشد. در این کتاب که در 6 فصل تنظیم گردیده به مطالبی چون اندیشه وحیات علامه شعرانی، ارکان روش شناسی کلامی علامه، نظام و احکام قضائی اسلام، خانواده وحقوق زن در اسلام در حکومت ونظام سیاسی در اسلام پرداخته شده است در واقع اثر حاضر دریچه ای است برای بهره گیری از پرتو اندیشه ها وشخصیت آقای حکیم فرزانه و آیت بصیرت.

کتاب آیت بصیرت

سعید رحیمیان
سعيد رحيميان استاد گروه فلسفه و کلام اسلامی دانشکده الهیات دانشگاه شیراز در سال ۱۳۴۴ در شيراز متولد شد . در سال ۱۳۶۲ پس از اخذ دیپلم تجربي در حوزه علميه شيراز و قم مراحل تحصيلات فقه اصول منطق فلسفه و تفسير را تا چندین سال درس خارج نزد اساتيد معقول و منقول پي گرفت. ایشان دانش‌آموخته کارشناسی ارشد دانشگاه تربيت مدرس قم(دارالشفا)، ۱۳۷۲، و دانشگاه تربیت مدرس تهران، ۱۳۷۷، در مقطع دکتری فلسفه و حکمت اسلامی است.