کتاب هرمس عربی

The Arabic Hermes
از حکیم کافر کیش تا پیامبر دانش
کد کتاب : 42526
مترجم :
شابک : 978-6005747836
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 288
سال انتشار شمسی : 1393
سال انتشار میلادی : 2009
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 10 اردیبهشت

معرفی کتاب هرمس عربی اثر کوین فان بلادل

در این اثر تحقیقاتی فان بلادل مراحل شکل گیری هرمس عربی را بررسی و نسبت آن با میراث یونانی، ایرانی و سریانی را مشخص می سازد. این کتاب در اصل پایان نامه دکترای نویسنده در رشته مطالعات خاور میانه در دانشگاه ییل است. وی این پژوهش را به راهنمایی دیمیتری گوتاس، تاریخ نگار پرآوازه متخصص در زمینه مطالعات یونان-و-عربی به سرانجام رسانده است.
کتاب هرمس عربی نیز، مانند تفکر عربی، فرهنگ یونانی، به انتقال جریانی فکری به درون تمدن اسلام می پردازد. پرسش های اساسی این پژوهش را می توان از این قرار دانست:
۱) آنچه هرمسی مسلکی (hermetism) خوانده می شود به عنوان جریانی تاریخی دقیقا چه ویژگی هایی دارد، خاستگاه آن کجاست و چگونه به تمدن اسلامی وارد شده است؟
۲) آیا می توان در تمدن اسلامی جریان واحدی را با عنوان «هرمسی مسلکی» سراغ گرفت؟ جریانی که مانند تصوف یا مانند مکاتب کلامی مختلف، سرمشق های فکری خاص و واحدی را در میان افرادی مختلف در بازه ای معنی دار از زمان به طور منظم پی گرفته باشد؟

کتاب هرمس عربی

کوین فان بلادل
کوین فان‌بلادل در سال 2004 دکترای خود را در رشته های علوم عرب زبان در دانشگاه ییل دریافت کرد و استادیار گروه کلاسیک در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی است. وی متخصص عربی، زبان های ایرانی و سریانی می باشد. فان بلادل دارای دکترای زبانها و تمدنهای خاور نزدیک در ییل و لیسانس تاریخ و کارشناسی ارشد کلاسیک در دانشگاه ایلینوی در اوربانا شامپاین است.