کتاب فرهنگ لغات عامیانه

Dictionary
کد کتاب : 42567
شابک : 978-6222462215
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 592
سال انتشار شمسی : 1399
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : 6 اردیبهشت

معرفی کتاب فرهنگ لغات عامیانه اثر محمد علی جمال زاده

کتاب "فرهنگ لغت عامیانه " نوشته سید محمدعلی جمالزاده است که توسط نشر "علم" منتشر شده است. این کتاب سالهای سال به عنوان یک منبع بی نظیر در دسترس خوانندگان فارسی زبان بوده است.

عموم کسانی که درباره نثر فارسی معاصر و داستان نویسی جدید فارسی بحث کرده اند جمالزاده را پیشرو این طریق شمرده و از سهم بزرگ او در این کار یاد نمودند. باید امیدوار بود که در میان جوانان کوشا و با عشق و شوق ما کسانی پیدا خواهد شد که کمربند همت بسته و درصدد جمع آوری کلمات جدیدالورود ( و یا و نامعلوم مانده ) باشند و با سعی و کوشش مستمر خود بر ثروتمندی زبان مادری خود یعنی فارسی بیفزایند.

سید محمدعلی موسوی جمال‌زاده نویسنده و مترجم معاصر ایرانی بود. او را پیشتاز قصّه‌نویسی معاصر، پدر داستان کوتاه در زبان فارسی و آغازگر سبک واقع‌گرایی در ادبیات فارسی می‌دانند. او نخستین مجموعهٔ داستان‌های کوتاه ایرانی را با عنوان یکی بود و یکی نبود در سال ۱۳۰۰ در برلین منتشر ساخت.

جمال‌زاده در سال ۱۹۶۵ نامزد جایزه نوبل ادبیات شد. او و زین العابدین رهنما و حسین قدس نخعی و ابوالقاسم اعتصام‌زاده تنها چهار فارسی‌زبانی هستند که آکادمی سوئد نامزد این جایزه اعلام کرده‌است – و هیچ‌یک جایزه را نبرده‌اند. وی در سال ۱۹۶۹ نیز در یک قدمی جایزه بود.

کتاب فرهنگ لغات عامیانه

محمد علی جمال زاده
سید محمدعلی موسوی جمال زاده (۲۳ دی ١٢٧۰ در اصفهان) نویسنده و مترجم معاصر ایرانی بود. او را پدر داستان کوتاه زبان فارسی و آغازگر سبک واقع گرایی در ادبیات فارسی می دانند.او نخستین مجموعهٔ داستان های کوتاه ایرانی را با عنوان یکی بود و یکی نبود در سال ۱۳۰۰ خورشیدی در برلین منتشر ساخت.جمالزاده در سال ۱۹۶۵ نامزد جایزه نوبل ادبیات گردید. وی تا به امروز در کنار زین العابدین رهنما، حسین قدس نخعی و ابوالقاسم اعتصام زاده به عنوان تنها فارسی زبانان نامزد جایزه نوبل ادبیات شناخته می شوند.داستان های وی انت...
دسته بندی های کتاب فرهنگ لغات عامیانه