کتاب تمدن اسلامی در عصر عباسیان

Islamic civilization in Abbasid's period
کد کتاب : 43620
مترجم :
شابک : 978-9644599033
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 482
سال انتشار شمسی : 1391
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب تمدن اسلامی در عصر عباسیان اثر محمد کاظم مکی

کتاب حاضر برای دانشجویان رشته الهیات (گرایش تاریخ و تمدن) در مقطع کارشناسی به عنوان منبع اصلی درس کلیات فرهنگ و تمدن اسلامی به ارزش 2 واحد ترجمه شده است.
کتاب تمدن اسلامی در عصر عباسیان، ترجمه پژوهشی است که یکی از نویسندگان معاصر عرب پیرامون تمدن اسلامی در عصر عباسی انجام داده و نخستین بار در سال 1410 هجری در لبنان چاپ و منتشر شده است. این اثر به رغم حجم اندک و گفته مولف که آن را مقدمه ای برای شناخت جنبه های گوناگون تمدنی عصر طولانی خلافت عباسیان می داند، به تقریب همه حوزه های علمی فرهنگی و تمدنی آن دوره را بررسی کرده و اجمالی از دستاوردهای عظیم ملل اسلامی را در سایه فرمانروایی خاندان عباسی تقدیم کرده است.
سازمان اداری، مالی و اقتصادی عصر عباسی بخش عمده ای از مباحث کتاب را زیر عنوان امور اداری و مالی، امور اقتصادی و عمران اراضی، صنعت، تجارت و ارتباطات به خود اختصاص داده است. بخش پایانی کتاب به نهضت فرهنگی علمی مسلمانان در عصر عباسی اختصاص دارد. در این بخش، موضوعاتی از قبیل منابع و مراکز فرهنگ، اندیشه و علوم، ادبیات و هنر، به بحث گذاشته شده و ضمن بررسی سرچشمه ها و مراکز عمده فرهنگ در عصر عباسی به نهضت علمی و فلسفی اقوام و ملل اسلامی در طول پنج سده حاکمیت پرفراز و نشیب فرزندان عباسی پرداخته است.

کتاب تمدن اسلامی در عصر عباسیان

دسته بندی های کتاب تمدن اسلامی در عصر عباسیان