کتاب همنت

Hamnet
  • 15 % تخفیف
    264,000 | 224,400 تومان
  • موجود
  • انتشارات: خوب خوب
    نویسنده:
کد کتاب : 43833
مترجم :
شابک : 978-6227425499
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 407
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2020
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 4
زودترین زمان ارسال : 12 اردیبهشت

برنده جایزه داستانی زنان سال 2020

نامزد جایزه بهترین داستان تاریخی گودریدز سال 2020

برنده جایزه کتاب سال Waterstones سال 2020

از کتاب های پرفروش نیویورک تایمز

معرفی کتاب همنت اثر مگی اوفارل

کتاب «همنت» رمانی نوشته ی «مگی اوفارل» است که اولین بار در سال 2020 به چاپ رسید. انگلستان در سال 1580 میلادی: طاعونی به نام «مرگ سیاه» همه جا را فراگرفته و با تهدید همیشگی خود، افراد سالم و بیمار، و پیر و جوان را مثل هم به کام مرگ می فرستد. پایان، نزدیک به نظر می رسد اما زندگی همیشه به مسیر خود ادامه می دهد. یک آموزگار جوان که بی پول است و مورد آزار و اذیت های پدرش قرار دارد، عاشق زنی شگفت انگیز و عجیب می شود. «اگنس»، زنی پرشور است که با شاهینی بر دستش در زمین های خانوداگی اش راه می رود و به خاطر توانایی های عجیبش در درمان بیماری ها و اطلاعات زیادش درباره ی گیاهان و شربت های دارویی، در سراسر آن منطقه شناخته شده است. وقتی او به همراه همسرش در خیایان «هنلی» ساکن می شود، نقشی اساسی را در زندگی همسر جوانش ایفا می کند؛ مردی که حرفه اش در تئاتر لندن، درست در زمانی شکوفا می شود که پسرشان، جانش را به خاطر ابتلا به تبی ناگهانی از دست می دهد.

کتاب همنت

مگی اوفارل
مگی اوفارل (زاده 27 مه 1972) یک رمان نویس ایرلندی و انگلیسی است.اولین رمان او« پس از آنکه شما بروید» با تحسین بین المللی روبرو شد و جایزه Betty Trask را نیز کسب کرد.رمان بعدی او با عنوان The Hand that First Held Mine جایزه رمان کاستای 2010 را کسب کرد.او دو بار در سال 2014 و دو بار برای جایزه کاست، رمان جایزه راهنمایی برای «یک موج گرما» و «این باید در سال 2017 قرار بگیرد» در لیست بهترین های قرار گرفت.
نکوداشت های کتاب همنت
An exceptional historical novel.
یک رمان تاریخی استثنایی.
New Yorker New Yorker

Wholly original, fully engrossing.
سراسر بدیع، کاملا هیجان انگیز.
San Francisco Chronicle San Francisco Chronicle

A moving portrait of a mother’s grief.
تصویری تکان دهنده از اندوه یک مادر.
Wall Street Journal Wall Street Journal

قسمت هایی از کتاب همنت (لذت متن)
آموزگار در فکر دختر است، گیسوی بافته اش، شاهینش. حالا راهی برای سبک کردن بار حضور واداشته و قراردادی اش در این مکان رخ می نماید. شاید این جایگاه با این بچه ها در این فضای ملال انگیز دهشتناک، به گونه ای تاب آوردنی شود. در ذهنش تصور می کند که هر بار با اتمام کلاس به هم صحبتی با دختر خواهد پرداخت، قدمی در جنگل خواهند زد، در پس یکی از این چپرها و آلونک ها دیداری خواهند داشت.

«اگنس» سوارکار ماهری است ولی چندان علاقه ای به این کار ندارد. حیوان را دوست دارد ولی در مجموع معلق بودن در هوا برایش تجربه ی چندان خوشایندی نیست. همین طور که اسب می تازد، منظره ی زمینی که زیر پایش به سرعت رد می شود، او را گیج می کند؛ تکان ها و چرخش های موجود دیگری زیر پایش، جیرجیرهای زین چرمی، بویی که از این یال های غبارگرفته و برشته بلند می شود، همه به این معناست که «اگنس» لحظه شماری می کند تا این سواری پشت اسب پایان یابد و او به لندن برسد.

نزدیک تر که می شوند، صدای دنگ دنگ ناقوس هایش را می شنوند، بویش به مشامشان می رسد؛ بوی سبزیجات تر، حیوانات، گچ نمدار و چیزهای دیگری که «اگنس» نمی تواند نامی برایشان بیابد. گستره ی بی کرانش را می بینند، شهری تکه پاره و پراکنده با رودی پرپیچ و خم در میانه اش و ابرهایی که گویی رشته های دود را از آن بیرون می کشند.