کتاب انقلاب فرانسه

The French Revolution
کد کتاب : 44618
مترجم :
شابک : 978-9643115791
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 160
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 1995
نوع جلد : سلفونی
سری چاپ : 12
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

معرفی کتاب انقلاب فرانسه اثر فیلیس کورزین

کتاب "انقلاب فرانسه" نوشته فیلیس کورزین توسط نشر "ققنوس" منتشر شده است. " انقلاب فرانسه" دوره ای از تغییرات رادیکال سیاسی و اجتماعی در فرانسه بود که در سال 1789 آغاز شد و با تشکیل کنسولگری فرانسه در نوامبر 1799 پایان یافت. اصول اساسی لیبرال دموکراسی را در نظر گرفت، در حالی که عباراتی مانند آزادی، برابری، برادری در شورش های دیگر، مانند انقلاب 1917 روسیه، دوباره ظاهر شد، و الهام بخش کمپین هایی برای لغو برده داری و حق رای همگانی بود. ارزش ها و نهادهایی که ایجاد کرد تا به امروز بر سیاست فرانسه مسلط است.

دلایل آن معمولا ترکیبی از عوامل اجتماعی، سیاسی و اقتصادی است که ثابت شد رژیم باستانی قادر به مدیریت آنها نیست. در ماه مه 1789، پریشانی اجتماعی گسترده منجر به تشکیل مجلس عمومی شد که در ژوئن به مجلس ملی تبدیل شد. ادامه ناآرامی‌ها در طوفان باستیل در 14 ژوئیه به اوج خود رسید که منجر به یک سری اقدامات رادیکال توسط مجمع شد، از جمله لغو فئودالیسم، تحمیل کنترل دولتی بر کلیسای کاتولیک در فرانسه، و گسترش حق رای.
سه سال بعد تحت سلطه مبارزه برای کنترل سیاسی بود که با رکود اقتصادی و بی نظمی مدنی تشدید شد. اتریش، بریتانیا، پروس و دیگر قدرت‌های خارجی به دنبال بازگرداندن رژیم باستانی با زور بودند، در حالی که بسیاری از سیاستمداران فرانسوی جنگ را بهترین راه برای متحد کردن ملت و حفظ انقلاب با صدور آن به کشورهای دیگر می‌دانستند. این عوامل منجر به وقوع جنگ های انقلابی فرانسه در آوریل 1792 و اعلام جمهوری اول فرانسه در سپتامبر و به دنبال آن اعدام لوئی شانزدهم در ژانویه 1793 شد.

کتاب انقلاب فرانسه