کتاب تاریخ برده داری

The History Of Slavery
کد کتاب : 44617
مترجم :
شابک : 978-9643116156
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 134
سال انتشار شمسی : 1401
سال انتشار میلادی : 1997
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 7
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب تاریخ برده داری اثر نورمن ال ماخت

کتاب «تاریخ برده داری» نوشته «نورمن ال ماخت» عمل برده داری را به گونه ای که در تمدن های اولیه مدیترانه، در قرون وسطی، در آفریقا، در میان سرخپوستان در قاره آمریکا و در ایالات متحده وجود داشت، بررسی می کند. از کتابهای «مجموعه تاریخ جهان» کتاب دیگری که به برده داری و تاریخ آن اختصاص دارد، منتشر می شود. این مجموعه که از طرف دانشجویان و دانش آموزان مورد استقبال زیادی قرار گرفت، رویدادهای مهم تاریخی را با زبانی ساده و قابل فهم برای علاقه مندان توضیح می دهد. در کتاب «تاریخ برده داری»، از برده داری به عنوان پدیده ای جهانگیر یاد شده که تمامی ملت ها و نژادها هیچ گاه از آن جدا نبوده اند چرا که تاریخ برده داری مرز نژادی یا جغرافیایی نمی شناسد. کتاب تاریخ برده داری واژه برده (Slave) را از ریشه اسلاو (Slav) دانسته و توضیح داده که نام قوم و اجداد گروهی از مردم در اروپای مرکزی و شرقی بوده که از قرن پنجم تا سیزدهم به شدت و دفعات زیادی مورد حمله قرار می گرفتند و به بردگی گرفته می شدند. «تاریخ برده داری» ١٣٤ صفحه است و به احتمال زیاد در نمایشگاه نوزدهم کتاب عرضه خواهد شد. کتاب حاضر توسط انتشارات ققنوس منتشر شده است.

کتاب تاریخ برده داری

نورمن ال ماخت
نورمن ال ماخت (متولد 4 آگوست 1929 ، بروکلین ، نیویورک ، ایالات متحده) نویسنده بیش از سی کتاب از جمله کانی مک و سالهای ابتدایی بیس بال (نبراسکا ، 2007) و کانی مک: آشفته و سالهای پیروزمندانه ، 1915-1931 (نبراسکا ، 2012) ، و همچنین زندگی نامه های Cy Young ، Babe Ruth و Lou Gehrig است.
قسمت هایی از کتاب تاریخ برده داری (لذت متن)
شاهزاده هنری، مصمم برای گسترش حیطه نفوذش در جنوب، دریانوردانش را در مسیر ساحل اقیانوس اطلس، که پیش تر کشف نشده بود، به سوی شمال آفریقا گسیل کرد. این دریانوردان در سال 1441 بر ساحلی به ظاهر متروکه قدم گذاشتند. وقتی آن ها با گروهی از سیاهان بومی روبه رو شدند، دوازده تن از آن ها را به اسارت گرفتند و آن ها را به پرتغال بردند. شاهزاده هانری به دنبال طلا بود، اما برای کار در مزارع نیشکر و تصفیه خانه های جزایر اروپا و غرب آفریقا به برده نیاز داشت. او که با منبعی عظیم برای تامین برده های مزارع نیشکر روبه رو شده بود، سعی کرد موافقت پاپ را که در این گونه امور صاحب نفوذ بود، جلب کند. سال ها بود که پادشاهان پرتغالی پاپ را به مثابه ارباب بزرگ فئودال محسوب می کردند وی در درون حطیه های فرمانروایی خویش از او مشورت می گرفتند. حمایت پاپ ضروری بود، چون کلیسا از حربه تکفیر، یعنی طرد افراد از کلیسا و شرکت در مناسک آن، برخوردار بود. اگر فرمانروای پرتغال مغضوب پاپ واقع و تفکیر می شد، فرمانبرداران خودش علیه او می شوریدند، و ممکن بود که کشورهای دیگر نیز به نام کلیسا علیه او اعلام جنگ دهند. پاپ به شاهزاده هانری اجازه داد که در بازگشت از آفریقا، سیاه پوستان را به عنوان برده با خود بیاورد. در نتیجه، تا سال 1448 بیش از نهصد آفریقایی اسیر و به عنوان برده به لیسبون آورده شدند. وقتی نرخ تجارت برده حدودا به یک هزار برده در سال رسید، پرتغالی ها در موریتانی فعلی، دژی ساختند تا بردگان را پیش از حمل در آن محبوس کنند. اما پرتغالی ها تنها اروپاییانی نبودند که با آفریقا تجارت می کردند. علاقه عمده آن ها بر طلا، و نه برده معطوف بود. پرتغالی ها همچنان در امتداد ساحل به سمت جنوب پیش رفتند و به قلمرو پادشاهی بانتو در کنگو رسیدند و پیمانی مستحکم بستند که جریان پیوسته برده هایی را که به دست آنان می رسید، تضمین می کرد.