کتاب تاریخ هنر

History of Art
کد کتاب : 45312
شابک : 978-9646130791
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 316
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 2007
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 18
زودترین زمان ارسال : 12 اردیبهشت

معرفی کتاب تاریخ هنر اثر فرهاد گشایش

"تاریخ هنر" کتابی است که "فرهاد گشایش"، تالیف و ترجمه‌ی نوشتارهای آن را انجام داده است؛ این اثر با هدف معرفی "تاریخ هنر" به هنرجویان و داوطلبان رشته‌های آن گردآوری و تنظیم شده است و تلاش می‌کند تا با ارائه منابع مورد نیاز برای درک سیر تحول آثار هنری از دوران کهن تا اواخر دوران متاخر، به صورت واضح و قابل فهم، مطالب را توضیح دهد، به نحوی که خواننده نیاز چندانی به آگاهی و دانش قبلی برای درک کتاب پیش رو نداشته باشد. در نتیجه، خواندن کتاب "تاریخ هنر" به قلم "فرهاد گشایش"، به ویژه برای افرادی که مایلند مروری سریع بر سیر تحول رشته‌های هنری و "تاریخ هنر" داشته باشند بسیار مفید خواهد بود و خواننده پس از مطالعه این کتاب برای مطالعه بیشتر و تخصصی‌تر در هر کدام از دوره‌ها و رشته‌های هنری مجهزتر خواهد شد.
"تاریخ هنر" به قلم "فرهاد گشایش"، از پنج بخش اصلی تشکیل شده که بخش نخست آن هنر را در جهان باستان با نگاه به هنر پیش از تاریخ، در بین ‌النهرین و نهایتا در مصر، مورد بررسی قرار می‌دهد. بخش دوم کتاب، تاریخ هنر در غرب را مرور نموده و از هنر یونان، روم، بیزانس، رومانسک، گوتیک و رنسانس گرفته تا انواع سبک‌های هنری و چهره‌های شاخص آنان، هر کدام را با جزییات معرفی می‌کند. بخش سوم با پرداختن به هنر شرق، آن را در کشورهایی نظیر هند و چین و ژاپن زیر ذره بین می‌برد و بخش چهارم، هنر اسلامی را با تکیه بر معماری، هنرهای تزیینی و صنایع دستی، معرفی می‌نماید. آخرین بخش از کتاب "تاریخ هنر" نیز به هنر ایران اختصاص دارد و آن را در دوره‌های مختلف تاریخی‌اش بررسی می‌کند.

کتاب تاریخ هنر

قسمت هایی از کتاب تاریخ هنر (لذت متن)
مجموعه حاضر با هدف آشنا کردن هنرجویان و داوطلبان رشته های هنری تهیه و تنظیم شده است. در این مجموعه سعی شده تا مطالب ضروری برای درک و فهم سیر تحول آثار هنری از پیش از تاریخ تا دوره متأخر به زبانی ساده و قابل فهم ارائه گردد، به گونه ای که خواننده نیازی به اطلاعات پیشینی نداشته باشد . از این رو مطالعه این کتاب به ویژه برای کسانی که مایلند به اختصار با سیر تحول هنر آشنا شوند و چشم اندازی کلی از تاریخ هنر در ذهن داشته باشند بسیار مفید است ، خواننده پس از مطالعه این کتاب آمادگی بیشتری برای مطالعات تخصصی تر در هر یک از دوره ها و رشته های هنری کسب خواهد کرد . ضمیمه انتهایی کتاب تحت عنوان « وقایع نگاری تاریخ ایران » ( که توسط آقای بهرام نفری تهیه شده است ) خواننده را به اختصار با سیر تحول آثار هنری در ایران آشنا می سازد.