کتاب تاریخ مختصر طراحی صنعتی

Design
کد کتاب : 53825
مترجم : ندا لنکرانی
شابک : 978-9646130920
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 232
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 1998
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 10
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب تاریخ مختصر طراحی صنعتی اثر توماس هاف

«طراحی صنعتی» فرآیندی از طراحی است که برای محصولات فیزیکی اعمال می شود که قرار است با تولید انبوه تولید شوند. این عمل خلاقانه برای تعیین و تعریف شکل و ویژگی های یک محصول است که قبل از ساخت یا تولید محصول انجام می شود. در مقابل، تولید صرفا شامل تکرار مکرر و اغلب خودکار است، در حالی که طراحی مبتنی بر صنایع دستی فرآیند یا رویکردی است که در آن شکل محصول توسط خالق محصول تا حد زیادی همزمان با عمل تولید آن تعیین می‌شود.

همه محصولات تولید شده نتیجه یک فرآیند طراحی هستند، اما ماهیت این فرآیند می تواند متفاوت باشد. این می تواند توسط یک فرد یا یک تیم انجام شود و چنین تیمی می تواند شامل افرادی با تخصص های مختلف باشد (مانند طراحان، مهندسان، کارشناسان تجاری و غیره). می تواند بر خلاقیت شهودی یا تصمیم گیری علمی حساب شده تأکید کند و اغلب بر ترکیبی از هر دو تأکید دارد. می‌تواند تحت تأثیر عوامل مختلفی مانند مواد، فرآیندهای تولید، استراتژی کسب‌وکار، و نگرش‌های اجتماعی، تجاری یا زیبایی‌شناختی رایج باشد. طراحی صنعتی، به عنوان یک هنر کاربردی، اغلب بر ترکیبی از زیبایی شناسی و ملاحظات متمرکز بر کاربر تمرکز دارد، اما همچنین اغلب راه حل هایی برای مشکلات شکل، عملکرد، ارگونومی فیزیکی، بازاریابی، توسعه برند، پایداری و فروش ارائه می دهد.

کتاب تاریخ مختصر طراحی صنعتی

توماس هاف
دکتر توماس هاف (متولد: 1961) یک مورخ هنر است. وی دکترای خود را در زمینه "طراحی جدید آلمان" در دهه 1980 نوشت و مقالات متعددی در زمینه تاریخ طراحی و هنر منتشر کرده است.
دسته بندی های کتاب تاریخ مختصر طراحی صنعتی