کتاب آسیب پذیری شناختی به اختلال های هیجانی

Cognitive Vulnerability to Emotional Disorders
  • 150,000 تومان
  • تمام شد ، اما میاریمش 😏
  • انتشارات: ارجمند ارجمند
    نویسنده:
کد کتاب : 45652
مترجم : رحیم یوسفی
شابک : 978-6002005779
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 464
سال انتشار شمسی : 1396
سال انتشار میلادی : 2005
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب آسیب پذیری شناختی به اختلال های هیجانی اثر لارن آلوی

اختلال های هیجانی، مانند اضطراب، افسردگی و الگوهای ناکارآمد خوردن از مخرب ترین و رایج ترین اختلال هایی هستند که روان درمانگران با آنها مواجه هستند. این دسته از اختلال ها، توجه زیادی را از سوی متخصصان و پژوهشگران حوزه روان شناسی شخصیت، روان شناسی اجتماعی، روان شناسی شناختی، روان شناسی تحولی و همچنین روان شناسی بالینی و روان پزشکی دریافت کرده است. تمرکز عمده اخیر روی آسیب پذیری شناختی بوده است که به نظر می رسد زمینه را برای عود مجدد علائم و دوره های اختلال آماده می سازد. مطالعات مربوط به آسیب پذیری شناختی در پنج سال اخیر توسعه زیادی یافته است.
در این کتاب، متخصصان برجسته هر حوزه، اطلاعات جامعی را درباره ماهیت عوامل شناختی که نقش اساسی در ایجاد و تداوم آسیب پذیری در طیف اختلال های هیجانی دارند، گردآوری و تلفیق کرده اند. فصول این کتاب در سه بخش؛ شامل اختلال های خلقی، اختلال های اضطرابی و اختلال های خوردن سازمان یافته است. هر بخش با یک فصل مروری یکپارچه به پایان می رسد که پیشنهادهای روشنگرانه ای را برای پژوهش های آینده ارائه می دهد. کتاب آسیب پذیری شناختی به اختلال های هیجانی، یک منبع غنی برای آن دسته از متخصصان و درمانگران بالینی است که با این مشکلات روبه رو هستند.

کتاب آسیب پذیری شناختی به اختلال های هیجانی

لارن آلوی
لارن بی آلوی (متولد لورن هلن برش ؛ 22 نوامبر 1953) یک روانشناس آمریکایی است که به دلیل تحقیقاتش در مورد اختلالات خلقی شناخته شده است. وی به همراه همکارانش لین آبرامسون و جرالد متالسکی، تئوری ناامیدی افسردگی را توسعه دادند. با آبرامسون، او همچنین فرضیه رئالیسم افسردگی را توسعه داد. آلوی استاد روانشناسی در دانشگاه تمپل در فیلادلفیا، پنسیلوانیا است.
دسته بندی های کتاب آسیب پذیری شناختی به اختلال های هیجانی