کتاب علم شناخت یا شناخت پژوهی (جلد اول)

Cognitive Science
مقدّمه‏ ای بر رویکردها، نظریّه ‏ها و پژوهش ‏ها درباره ذهن
کد کتاب : 45658
مترجم :
شابک : 978-6002005427
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 344
سال انتشار شمسی : 1397
سال انتشار میلادی : 2005
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

علم شناخت یا شناخت پژوهی
Cognitive Science
مقدمه ای بر رویکردها، نظریه ها و پژوهش ها دربارۀ ذهن
کد کتاب : 127731
مترجم :
شابک : 978-6002005427
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 342
سال انتشار شمسی : 1397
سال انتشار میلادی : 2005
نوع جلد : شومیز
زودترین زمان ارسال : ---

علم شناخت یا شناخت پژوهی (جلد دوم)
Cognitive Science
مقدّمه ای بر رویکردها، نظریّه ها و پژوهش های علمی درباره ذهن
کد کتاب : 45660
مترجم :

شابک : 978-6222570170
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 344
سال انتشار شمسی : 1399
سال انتشار میلادی : 2005
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب علم شناخت یا شناخت پژوهی (جلد اول) اثر جی فردنبرگ

در کتاب علم شناخت یا شناخت پژوهی فریدنبرگ و سیلورمن درک محکمی از مشارکت های نظری و تجربی عمده علوم شناختی ارائه می دهند. متن آنها که به طور کامل برای این ویرایش سوم جدید به روز شده است، نظریه های اصلی ذهن و همچنین نتایج تجربی اصلی را که در هر رشته علوم شناختی پدیدار شده اند، توصیف می کند.
در طول تاریخ، حوزه‌های مختلف تحقیق تلاش کرده‌اند راز بزرگ ذهن را درک کنند و به سوالاتی مانند: ذهن چیست؟ چگونه می بینیم، فکر می کنیم و به یاد می آوریم؟ آیا می‌توانیم ماشین‌هایی بسازیم که هوشیار و قادر به خودآگاهی باشند؟ پاسخ دهند. این کتاب به بررسی این سوالات و بسیاری دیگر می پردازد. نویسندگان با تمرکز بر رویکرد یک حوزه علوم شناختی خاص در هر فصل، روش‌شناسی، دیدگاه نظری و یافته‌های آن را توصیف می‌کنند و سپس ارزیابی انتقادی از این حوزه ارائه می‌کنند.

این کتاب:
مقدمه ای گسترده، جامع و چند رشته ای در زمینه علوم شناختی و مسائل ذهنی ارائه می دهد.
بخش‌های تقاطع «بین رشته‌ای» در پایان هر فصل بر موضوعات تحقیقاتی تمرکز دارد که از منظرهای متعدد مورد بررسی قرار گرفته‌اند و به دانش‌آموزان کمک می‌کنند تا پیوند بین رشته‌های مختلف و علوم شناختی را درک کنند.
بخش‌های پایان فصل «جمع بندی» خلاصه‌ای مختصر از نکات اصلی ارائه‌شده در هر فصل برای تسهیل درک دانش‌آموز و آمادگی برای امتحان ارائه می‌کند.
بخش‌های «کاوش بیشتر» دانش‌آموزان را به سایت مطالعات دانشجویی پیوند می‌دهد، جایی که نویسندگان فعالیت‌هایی را برای کمک به دانش‌آموزان برای تسلط سریع‌تر بر محتوای دوره و آمادگی برای امتحانات ارائه کرده‌اند.

کتاب علم شناخت یا شناخت پژوهی (جلد اول)

جی فردنبرگ
جی فریدنبرگ دانشیار و دانشیار گروه روانشناسی در کالج منهتن است، جایی که وی برنامه علوم شناختی را هدایت می کند. وی دکترای خود را در روانشناسی شناختی در سال 1995 در دانشگاه ویرجینیا به دست آورد.علایق دانشگاهی او در زمینه های بینش و فلسفه ذهن است. وی دوره های روانشناسی مقدماتی و فیزیولوژیکی، احساس و درک و روش تحقیق را تدریس می کند.
دسته بندی های کتاب علم شناخت یا شناخت پژوهی (جلد اول)
قسمت هایی از کتاب علم شناخت یا شناخت پژوهی (جلد اول) (لذت متن)
شیوه های فراوانی برای جمع آوری داده ها در عصب پژوهی وجود دارد. ما در این بخش این شیوه ها را به سه گروه اصلی تقسیم می کنیم. گروه اول شامل پژوهش درباره آسیب های مغزی است. در مطالعات انسانی، پژوهشگران، با استفاده از شیوه مطالعه موردی، نقایص رفتاری را در بیمارانی که بر اثر یک سانحه بخش هایی از مغز آنها آسیب دیده است واکاوی می کنند. در مطالعات صدمه های حیوانی، این آسیب ها به صورت عمدی ایجاد می شوند. دومین گروه از شیوه های عصب پژوهی، شامل ثبت فعالیت مغزی در افراد سالم است. فعالیت الکتریکی سلول های عصبی منفرد یا گروه های کوچکی از این سلول ها را می توان با استفاده از تکنیک های ثبت فعالیت سلولی که از کاشتن الکترودها بهره می گیرند اندازه گیری کرد. الگوهای فعالیت مغزی در مقیاس وسیع تر را می توان از طریق الکترودهای سطحی که بر روی جمجمه تعبیه می شوند یا به کمک ابزارهای پیشرفته تصویربرداری مغزی ثبت کرد. گروه سوم از این شیوه ها تحریک مستقیم خود مغز را شامل می شود.