کتاب جنگ های دریای سرخ در آستانه ظهور اسلام

The Throne of Adulis
(تختگاه آدولیس)
کد کتاب : 45697
مترجم :
شابک : 978-9641918974
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 160
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2013
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی کتاب جنگ های دریای سرخ در آستانه ظهور اسلام اثر گلن باورساک

درست قبل از ظهور اسلام در قرن ششم پس از میلاد، جنوب عربستان درگیر با درگیری خشونت آمیز بین مسیحیان اتیوپیایی و اعراب یهودی بود. اگرچه امروزه کمتر شناخته شده است، این یک جنگ بین‌المللی بود که هم امپراتوری بیزانس را که کلیساهای مسیحی را در اتیوپی تأسیس کرده بود و هم امپراتوری ساسانی در ایران را درگیر می‌کرد که از یهودیان در جنگی نیابتی علیه دشمن دیرینه‌اش بیزانس حمایت می‌کرد. دانش ما از این وقایع عمدتا از یک تخت سنگ مرمر حکاکی شده در بندر آدولیس در اتیوپی ناشی می شود که توسط یک تاجر مسیحی قرن ششم معروف به Cosmas Indicopleustes به دقت توصیف شده است. مورخ برجسته "گلن باورساک" با استفاده از انبوهی از شواهد تاریخی و باستان‌شناسی دیگر از آن دوره، این فصل جذاب اما نادیده گرفته شده در تاریخ عرب پیش از اسلام را به دقت بازسازی می‌کند. گلن باورساک به ما می گوید که نقطه شروع جنگ زمانی رخ داد که یوسف، پادشاه یهودی هیمیار، صدها مسیحی ساکن نجران را قتل عام کرد. فرمانروای مسیحی اتیوپی، کالب، با اصرار امپراتور بیزانس، جاستین، نیرویی متشکل از 120000 نفر را از دریای سرخ برای شکست یوسف رهبری کرد. اما زمانی که کالب پیروز - که گفته شد در صومعه ای بازنشسته شده است - رهبران ضعیفی را در اتیوپی و هیمیار پشت سر گذاشت، امپراتوری های بیزانس و ایران فعالیت خود را در قلمرو عربستان گسترش دادند. در میان این کشمکش، دین جدیدی متولد شد.
کتاب "جنگ های دریای سرخ در آستانه ظهور اسلام " به وضوح دنیای دریای سرخ اواخر دوران باستان را بازسازی می کند، و خوانندگان را به دورانی دورافتاده اما محوری در تاریخ باستان باز می گرداند، دورانی که فروپاشی امپراتوری ایران و همچنین ظهور اسلام را روشن می کند.

کتاب جنگ های دریای سرخ در آستانه ظهور اسلام

گلن باورساک
گلن وارن باورساک (متولد 12 ژانویه 1936 در پراویدنس رود آیلند) مورخ یونان باستان ، روم و خاور نزدیک است. او در ماساچوست تحصیل کرد. او مدرک لیسانس خود رااز دانشگاه هاروارد (1957) ، لیسانس دیگری با درجه ممتاز در ادبیات انسانی از دانشگاه آکسفورد (1959) ؛ و کارشناسی ارشدش را (1962) نیز از آکسفورد دریافت کرد. مربی وی مورخ مشهور رومی ، رونالد سایم بود.
دسته بندی های کتاب جنگ های دریای سرخ در آستانه ظهور اسلام
نکوداشت های کتاب جنگ های دریای سرخ در آستانه ظهور اسلام
"[A] splendid new book."
"[یک] کتاب جدید پر زرق و برق."
Times Literary Supplement Times Literary Supplement

This highly erudite study makes a noteworthy and heavyweight contribution to a complex subject. It does so in an unfussy and discreet manner that belies the impact it will have for scholars working in this field.
این مطالعه بسیار عالمانه سهم قابل توجه و سنگینی را در یک موضوع پیچیده ایجاد می کند. این کار را به شیوه ای غیرمنتظره و محتاطانه انجام می دهد که تأثیری را که برای دانشمندانی که در این زمینه کار می کنند رد می کند.
History Today

قسمت هایی از کتاب جنگ های دریای سرخ در آستانه ظهور اسلام (لذت متن)