کتاب تولد دوباره

Rebirth
کد کتاب : 46285
مترجم :
شابک : 978-6005676129
قطع : پالتویی
تعداد صفحه : 201
سال انتشار شمسی : 1400
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

معرفی کتاب تولد دوباره اثر بنت الهدی صدر

تولد دوباره یکی از کتاب های بنت الهدی صدر است که در آن آموزه های اسلامی به خوبی منتقل شده است. این نویسنده ی توامند در این رمان تلاش کرده است یک ازدواج سالم را ترسیم کند.
بعضی منتقدان معتقدند عنوان کتاب به این مسئله اشاره دارد که درک آموزه های مذهبی و استفاده از آن ها در زندگی می تواند به انسان ها زندگی دوباره ای ببخشد.
داستان تولد دوباره داستان دو دخترخاله به نام های سعاد و نقاء است که با افکار و شیوه های متفاوتی زندگی می کنند. نقاء دختری مذهبی و بسیار پاکدامن است که به تازگی با پسری به نام ابراهیم ازدواج کرده است. سعاد هم همسری به نام محمود دارد که چندسالی در اروپا با هم زندگی کرده اند. داستان جایی آغاز می شود که سعاد که تازه از اروپا باز گشته است پس از شنیدن خبر ازدواج نقاء به دیدنش می آید. بنت الهدی صدر در شخصیت پردازی ها و همین طور توصیف ظاهری شخصیت های داستان تفاوت های ارزشی آن ها را نیز بررسی می کند. در مکالمات بین سعاد و نقاء، سعاد به این نکته پی می برد که ابراهیم همسر نقاء قصد سفر به فرانسه برای مسائل کاری و تحصیلی را دارد. سعاد تلاش می کند نقاء را برای دیدن اروپا ترغیب کند و همین طور افکار و عقاید او و همسرش را به چالش بکشد. ادامه ی داستان با تلاش سعاد برای تغییر عقاید نقاء رقم می خورد.

کتاب تولد دوباره

بنت الهدی صدر
آمنه بنت‌الهدی صدر شاعر، نویسنده و معلم فقه و اخلاق عراقی بود. بنت‌الهدی در اسفندماه سال ۱۳۱۶ (۱۳۵۶ قمری) در شهر کاظمین به دنیا آمد. سیده‌آمنه صدر، دختر آیت‌الله سیدحیدر صدر است. مادرش خواهر آیت‌الله محمدرضا آل‌یاسین است. سید اسماعیل صدر و سید محمدباقر صدر برادران اویند.وی در یازده سالگی به همراه دو برادر خود، سید اسماعیل و سید محمدباقر صدر به نجف رفت و تحصیلات خود را در زمینهٔ فقه، علم حدیث، اخلاق، تفسیر و سیره نزد برادرش محمدباقر دنبال کرد؛ او همچنین نزد شیخ زه...