کتاب سنجش پیشرفت تحصیلی دانش آموزان

Measuring students' academic achievement
فلسفه، اصول و انواع سنجش پیشرفت تحصیلی
کد کتاب : 46673
شابک : 978-600656411
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 66
سال انتشار شمسی : 1391
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب سنجش پیشرفت تحصیلی دانش آموزان اثر احمد شریفان

اصطلاح سنجش را می توان به معنای فرایند جمع آوری اطلاعات دربارۀ عملکرد تحصیلی و یادگیری دانش آموزان به منظور تصمیم گیری آموزشی در ارتباط با نحوۀ کمک به تعمیق، بهبود، و اصلاح یادگیری آنان تعریف کرد. به این منظور می توان از روش ها و ابزارهای متنوعی برای جمع آوری اطلاعات استفاده کرد. از جملۀ این روش ها و ابزارها می توان از آزمون (عینی و غیرعینی)، فهرست وارسی، مقیاس درجه بندی، پرسشنامه، مصاحبه، مشاهده، پروژۀ پژوهشی، پرسش شفاهی، ارائۀ گزارش، انجام تکلیف، کار در آزمایشگاه، و... نام برد.
سنجش یکی از ابعاد مهم و ضروری تدریس معلم است.
در سنجش یادگیری، تمامی آموخته های دانش آموزان در طول دورۀ آموزشی سنجیده می شود و هدف آن نمره دادن است؛ اما سنجش برای یادگیری، فرایند جست وجو و تفسیر شواهد برای استفادۀ دانش آموزان و معلمان است تا آن ها بتوانند تشخیص دهند که دانش آموز در کجای پیوستار یادگیری قرار دارد؛ به کجا می خواهد برود؛ و چگونه می تواند به یادگیریش ادامه بدهد.

کتاب سنجش پیشرفت تحصیلی دانش آموزان

احمد شریفان
احمد شریفان در تاریخ 21/6/1340 در تهران متولد شد. او دارای دیپلم بازرگانی، کارشناسی روان¬شناسی بالینی، و کارشناسی ارشد سنجش و اندازه¬گیری و در حال حاضر دانشجوی دکتری در رشتۀ سنجش و اندازه¬گیری دانشگاه تهران است. وی دارای سابقۀ علمی، پژوهشی و آموزشی بیش از سی سال به این شرح است:1- تدریس و برگزاری کارگاه¬های آموزشی در دانشگاه¬ها، سازمان¬ها و مراکز آموزش و پرورش به¬طور حضوری، رسانه¬ای و مجازی در زمینه¬های سنجش و اندازه¬گیری، ایجاد بانک سؤال، سنجش و ارزشیاب...
دسته بندی های کتاب سنجش پیشرفت تحصیلی دانش آموزان