کتاب عدالت حق مدار

Justice
(آگاهی، رفاه، امنیت)
کد کتاب : 46751
شابک : 978-6001213274
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 185
سال انتشار شمسی : 1391
نوع جلد : زرکوب
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 9 اردیبهشت

معرفی کتاب عدالت حق مدار اثر علی اصغر پورعزت

این کتاب در واقع راهکاری است برای سیاست گذاران و تعیین کنندگان خط مشی در عرصه های مختلف اداره کشور و جامعه یا حتی در یک نمود کوچکتر در یک سازمان تا بتوانند در عرصه های مختلف سیاست و فرهنگ و اقتصاد خط مشی گذاری کنند، از پس چالش ها برآیند و در ضمن رویکرد معرفتی و فلسفی این سیایت ها با مبانی اعتقادی ما یعنی اسلام عزیز و مترقی هم خوانی داشته باشد و صرفا یک کپی بی هویت از مدل های غربی نباشد و این زمانی اتفاق می افتد که خط مشی گذار ضمن اینکه تمام کارکردهای خط مشی های دیگر را که بر مبنای اعتقادات و فلسفه های دیگر بنا شده است، می شناسد و نسبت به آنها نظر دارد تسلط کافی و افی به مبانی اعتقادی اسلام هم داشته باشد.
از سوی دیگر چیزی که اهمیت خط مشی گذاری درست را دو چندان می کند پدیده های جدید اجتماعی و تکنولوژیکی و رسانه ای است که ارزش های اجتماعی هر جامعه را تحت تاثیر قرار می دهند و خط مشی گذاران عمومی جامعه باید بتوانند سیستمی مناسب و به روز را برای جامعه طراحی کنند و به کار ببرند.
کتاب «عدالت حق مدار؛ آگاهی، رفاه، امنیت» در صدد است تا ویژگی های یک سیستم خط مشی گذاری مناسب را به ویژه با تاکید بر اصول اولیه اعتقادی جوامع اسلامی، ارائه کند و به همین جهت به گفته نویسنده حتی المقدور سعی شده است از اصول اعتقادی مشترک بین مذاهب اسلامی بدون تعصب و گرایش خاص و صرفا با رویکرد علمی به ارزش های فرهنگی و اعتقادی اسلام، استفاده کند. به همین دلیل مبانی این کتاب متکی به فهم صریح از قرآن کریم و روایات معتبر نهج البلاغه است.

کتاب عدالت حق مدار

علی اصغر پورعزت
علی اصغر پورعزت متولد سال 1345، نویسنده ایرانی می باشد. وی دارایدکترای خط‌مشی‌گذاری عمومی دانشگاه تربیت مدرس، کارشناسی ارشد مدیریت دولتی گرایش برنامه‌ریزی نیروی انسانی دانشگاه تهران، کارشناسی مدیریت دولتی دانشگاه تهران، دیپلم اقتصاد اجتماعی است. پورعزتاستاد دانشکده مدیریت دانشگاه تهران می باشد.