کتاب استیون هاوکینگ

Stephen Hawking: A Memoir of Friendship and Physics
یادواره ای از دوستی و فیزیک
کد کتاب : 47394
مترجم :
شابک : ‫‬‭978-964-165258-8
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 246
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 2020
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب استیون هاوکینگ اثر لئونارد ملودینو

آخرین وداعم با استیون هاوکینگ در کلیسای بزرگ مریم مقدس، ساختمانی پانصد ساله در وسط کمبریج انجام گرفت. مارس ۲۰۱۸ بود. روی یک صندلی نشستم و هنگامی که رد شد، آخرین لحظه ای بود که نزدیکش بودیم. با وجود تابوتی که او را از من و دیگر سوگواران جدا می کرد، سرانجام پس از هفتاد و شش سال، در برابر صدمات و چالش های عالم خاکی حفاظش می شد. حس کردم دوباره با وی هستم.

استیون شهره آفاق بود؛ به خاطر شوراندن دنیای فیزیک، به خاطر نوشته هایش، و به این خاطر که این همه را با جسمی در هم کوفته به انجام رسانید.
در صفحات این کتاب، از تجارب کاری ام با استیون و دوست شدنمان سخن خواهم گفت. امیدوارم باعث تنویر چیزی شوم که او را هم به عنوان فیزیک شناس، و هم به عنوان یک انسان شاخص نمود. واقعا او چگونه بود؟ چطور از پس ناخوشی اش برآمد و ناتوانی اش چه اثری بر اندیشیدنش گذاشت؟ چه چیزی نگرشش به زندگی و به علم را شاخص نمود؟ دستاورد های اصلی اش در علم چه بود و چگونه با تمامی دانش فیزیک همخوانی دارند؟ من در کار با استیون، نمای نوینی از همه ی این پرسش ها و از جمله پرسش های خودم به دست آوردم که درباره شان گمان های دیگری داشتم. با یادآوری اوقات مشترکمان و برشمردن فرازهایی از زندگیش، در نظر دارم آنچه را که آموختم با شما در میان نهم.

کتاب استیون هاوکینگ

لئونارد ملودینو
لئونارد مولودینو (26 نوامبر 1954) فیزیکدان نظری، فیلمنامه نویس و نویسنده آمریکایی است. در فیزیک، وی به خاطر کار در مورد انبساط بزرگ N، روشی برای تقریب طیف اتمها بر اساس در نظر گرفتن یک نسخه نامحدود از مسئله، و به دلیل کار در تئوری کوانتوم نور درون دی الکتریک ها شناخته شده است.