کتاب راهنمای حقوقی و کاربردی معاملات خودرو

Car deals
کد کتاب : 47788
شابک : 978-6001585937
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 184
سال انتشار شمسی : 1397
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب راهنمای حقوقی و کاربردی معاملات خودرو اثر محمدرضا فولادی

بسیاری از روابط حقوقی افراد در جامعه بر پایه قرارداد استوار است و کمتر روزی است که تک تک اشخاص با قرارداد سروکار نداشته باشند. معاملات خودرو از جمله معاملاتی است که در بین عرف جامعه رایج و شایع است. تنظیم یک قرارداد مناسب و جامع، نه تنها می تواند تضمین کننده حقوق طرفین باشد، بلکه از وقوع بسیاری از اختلافات و متعاقبا طرح دعاوی نیز جلوگیری نماید.
در این اثر، برخلاف رویه معمول نگارش کتاب های حقوقی که مخاطبین آن دانشجویان و متخصصین رشته حقوق است؛ نگارنده در تلاش است، با استفاده از دانش و تجربه خود در حرفه وکالت دادگستری، مفاهیم و اصطلاحات حقوقی را با زبانی روان و ساده، برای افراد غیر حقوقی و عموم مردم قابل فهم نماید.
از این رو کتاب حاضر، یک راهنمای کامل در رابطه با معاملات خودرو با لحاظ جنبه کاربردی آن است، که در چهار فصل نگارش شده است. مولف با بیانی ساده و روان، در هر فصل جداگانه به تشریح و توضیح مراحل معامله خودرو شامل: 1- بررسی و بازدید فنی خودرو؛ 2- تنظیم مبایعه نامه خودرو؛ 3- تعویض پلاک خودرو؛ 4- تنظیم سند رسمی انتقال خودرو، پرداخته است. در خاتمه نیز در بخش ضمایم، جهت ملاحظه خوانندگان، نمونه ای از مبایعه نامه خودور ارائه شده و به جدول تعرفه یا کمیسیون معاملات خودرو، قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی مصوب 1389، و مواد مرتبط از قانون مدنی نیز اشاره شده است.

کتاب راهنمای حقوقی و کاربردی معاملات خودرو

دسته بندی های کتاب راهنمای حقوقی و کاربردی معاملات خودرو