کتاب زن، ستم تاریخی، ستم برابری

Woman
کد کتاب : 32109
شابک : 978-6006232010
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 112
سال انتشار شمسی : 1398
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 9
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب زن، ستم تاریخی، ستم برابری اثر نعیمه اسلاملو

در فصل اول کتاب، نگاه مادی غرب که تماما بر مبنای لذات پست مادی انسانی است و نظر اندیشمندان غربی درباره جایگاه و نقش زن در زندگی، بررسی شده است. در این فصل، نوع رفتار با زن در میان اقوام مختلف در طول تاریخ بیان شده و در پایان نیز دیدگاه اسلام به جایگاه و نقش و منزلت زن از هزار و 300 سال پیش تا کنون می پردازد.
فصل دوم کتاب، به مساله حقوق زن در زمینه های گوناگون و در مقاطع تاریخی در جوامع مختلف پرداخته و نشان می دهد که برخی حقوقی که زنان در سالیان اخیر و به تازگی از آن برخوردار شده اند در هزار و 300 سال پیش توسط دین مبین اسلام برای زن به رسمیت شناخته شده بود.
ستم برابری، عنوان فصل سوم کتاب «زن، ستم تاریخی، ستم برابری» است. در این فصل، آموزه های فمنیسم، اعترافات منتقدانش، فرامین الهی و شاخص های روشنایی مرور می شوند.
فصل چهارم کتاب با عنوان، «... و باز هم ستم»، به نگاهی اشاره دارد که در آن به جای آن که زن و مرد مکمل یکدیگر باشند، دو رقیب هستند و در این نبرد نابرابر، این زن است که باز هم مورد ستم قرار می گیرد. در این فصل، آماری تکان دهنده از انواع آزارهای روحی و جسمی و مشکلاتی که به زنان در جوامع مختلف تحمیل می شود، آورده شده است.
در صفحات فصل پایانی کتاب «زن، ستم تاریخی، ستم برابری»، نگاه متعالی به انسان اعم از زن یا مرد و تکامل مادی و معنوی انسان و توجه خاص به حرمت و ارزش زن به عنوان موجودی ظریف و عاطفی، موج می زند. در این فصل روایات و احادیث معصومان و بزرگان دین اسلام درباره ارزش و منزلت واقعی زن از دیدگاه اسلام و قرآن، مطرح شده است.

کتاب زن، ستم تاریخی، ستم برابری

نعیمه اسلاملو
نعیمه اسلاملو متولد سال 1358، که پژوهشگر و مدرس حوزه زن و حجاب و خانواده است، 18 عنوان کتاب را به تألیف رسانده که برخی از این کتب شامل حریم ریحانه، کلبه مهر، ساکنان بهشت، زن ستم تاریخی ستم برابری، پیشوایان هرزه و ... است. وی همچنین مدرس بیش از 70 دوره آموزشی تخصصی حجاب است. اسلاملو در سال 89 به عنوان بانوی سرافراز اسلامی شناخته شد.