کتاب شناخت درمانی روان شناسی افسردگی

Feeling Good: The New Mood Therapy
فنون و شناخت شخصیت و تغییر آن
کد کتاب : 48517
مترجم :
شابک : 978-9649026152
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 448
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 1980
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 32
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

احساس کامیابی
Feeling Good
  • 25 % تخفیف
    385,000 | 288,750 تومان
  • موجود
  • انتشارات: علم علم
    نویسنده:
کد کتاب : 49372
مترجم :
شابک : 978-9642243693
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 655
سال انتشار شمسی : 1391
سال انتشار میلادی : 1980
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

معرفی کتاب شناخت درمانی روان شناسی افسردگی اثر دیوید برنز

خبر خوب این است که اضطراب، احساس گناه، بدبینی، به تعویق انداختن کارها، اعتماد به نفس پایین و دیگر «سیاهچاله‌های» افسردگی را می‌توان بدون دارو درمان کرد. در کتاب شناخت درمانی روان شناسی افسردگی روانپزشک برجسته، دیوید برنز، تکنیک های قابل توجه و علمی اثبات شده ای را بیان می کند که بلافاصله روحیه شما را بالا می برد و به شما کمک می کند دیدگاه مثبتی نسبت به زندگی ایجاد کنید. اکنون، در این نسخه ی به روز شده، دکتر برنز یک راهنمای خوانندگان کاملا جدید برای داروهای ضد افسردگی و همچنین یک مقدمه جدید اضافه می کند تا به سوالات شما در مورد گزینه های بسیار موجود برای درمان افسردگی پاسخ دهد.

- تشخیص دهید که چه چیزی باعث نوسانات خلقی شما می شود
- احساسات منفی را در نطفه خفه کنید
- با احساس گناه مقابله کنید
- خصومت و انتقاد را کنترل کنید
- بر اعتیاد به عشق و تایید غلبه کنید
- ایجاد عزت نفس
- هر روز احساس خوبی داشته باشید
در ابتدای این کتاب آمده است:

«آیا انسان افسرده ای هستید؟ شاید خود شما هم درست ندانید. در این صورت قبل از هر کار باید دید در کجا هستید. جدول تعیین افسردگی ، معیار مطمئنی است که می توانید به کمک آن از وجود افسردگی و شدت آن در خود آگاه شوید. برای پاسخ به پرسشهای چهار جوابی این جدول چند دقیقه هم کافی است. پس از تکمیل جدول، با توجه به جمع نمراتی که می گیرید، درباره چگونگی ارزیابی نتایج صحبت می کنیم. آن گاه در موقعیتی قرار می گیرید که از شدت وجود و یا نبود افسردگی در خود آگاه شوید. در عین حال به کمک چند راهنمایی ساده به شما خواهم گفت که آیا شخصا می توانید با استفاده از کتاب بر افسردگی خود غلبه کنید و یا اینکه نه، شدت افسردگی شما به حدی است که سوای کارهایی که باید شخصا انجام دهید به مشورت روان شناس و روان پزشک هم احتیاج دارید.»

کتاب شناخت درمانی روان شناسی افسردگی

دیوید برنز
دیوید برنز، زاده ی 9 سپتامبر 1942، روانپزشک و نویسنده ی آمریکایی است.برنز، مدرک کارشناسی را از کالج امرست و مدرک کارشناسی ارشدش را از دانشکده ی پزشکی دانشگاه استنفورد دریافت کرد. او در سال 1976 پس از تأیید توسط انجمن روانپزشکان و عصبشناسان آمریکا، کار خود را به صورت حرفه ای آغاز کرد.
دسته بندی های کتاب شناخت درمانی روان شناسی افسردگی
نکوداشت های کتاب شناخت درمانی روان شناسی افسردگی
A book to read and re-read!
کتابی برای خواندن و دوباره خواندن.
Los Angeles Times Los Angeles Times

I would personally evaluate David Burns' Feeling Good as one of the most significant books to come out of the last third of the Twentieth Century.
من شخصا این کتاب دیوید برنز را به عنوان یکی از مهم ترین کتاب هایی ارزیابی می کنم که از یک سوم پایانی قرن بیستم منتشر شده است.
Dr. David F. Maas, Professor of English

قسمت هایی از کتاب شناخت درمانی روان شناسی افسردگی (لذت متن)
البته توجه داشته باشید که اغلب ماها گاه ناراحت و افسرده می شویم؛ با این حال اگر جمع امتیاز بیش از دو هفته حول و حوش بالاتر از عدد شانزده باقی ماند بد نیست که با متخصصان امور روانی مشورت کنید. به اعتقاد من حتی در این موقعیت هم می توانید از شدت ناراحتی خود بکاهید و چه بسا آن را به کلی از میان بردارید؛ با این حال رجوع به روان پزشک را به شما توصیه می کنم. علاوه بر توجه به کل امتیازات به سوال شماره ۹، یعنی میل به خودکشی توجه بیشتری بکنید. اگر در این سوال دور عدد دو یا سه را خط کشیده اید، ممکن است مستعد خودکشی باشید. توصیه می کنم که در این صورت حتما به روان پزشک و سایر متخصصان امور روانی رجوع کنید. در یکی از فصول همین کتاب درباره میل به خودکشی بحث مفصلی کرده ام. با این حال هر وقت فکر خودکشی به سرتان زد بی درنگ پیش روان شناس بروید. راه نجات از یاس و درماندگی خودکشی نیست، معالجه است. اغلب کسانی که از ناراحتی شدید افسردگی رنج می برند، خود را آدمهای مایوس و درمانده ای می بینند. این طرز تلقی نشانه بیماری است اما حقیقت چیز دیگری است.