کتاب شیر شکمو و موش آشپز

Shire shekamoo va mooshe ashpaz
کد کتاب : 49146
شابک : 978-6003539204
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 36
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2019
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 6
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی کتاب شیر شکمو و موش آشپز اثر معصومه یزدانی

"شیر شکمو و موش آشپز" کتابی است که توسط "معصومه یزدانی" به رشته‌ی تحریر درآمده و تصویرگری آن بر عهده‌ی "سمیه محمدی" بوده است. این کتاب که متعلق به مجموعه کتاب‌های "کلاس اولی، کتاب اولی" از نشر افق و کتاب‌های فندق است، به کودکانی که تازه سواد آموخته‌اند، این امکان را می‌دهد تا یک داستان جذاب را درباره‌ یک "شیر شکمو و موش آشپز" بخوانند. هرچقدر که "معصومه یزدانی" در نگارش داستانی روان و در عین حال جذاب و خواندنی برای کودکان دقت به خرج داده، "سمیه محمدی" نیز با تصاویر زیبا و چشم‌نواز، آن را به اثری سرگرم‌کننده و دوست‌داشتنی بدل ساخته است.
مجموعه کتاب‌های "کلاس اولی، کتاب اولی" از استراتژی سطح‌بندی بهره می‌برند و بنا بر دروسی که دانش‌آموزان کلاس اولی در دبستان پشت سر گذاشته‌اند، قصه‌ای مناسب با سطح آموزش آنها برایشان در نظر گرفته شده است. این دسته از کتاب‌های فارسی‌آموز که کودکان را در یادگیری هرچه بهتر الفبا و کلمات زبان فارسی یاری می‌کنند، ابزار مطمئنی برای والدین و آموزگاران نیز هستند تا به وسیله‌ی آنها، هم اسباب سرگرمی کودک را فراهم کنند و هم علاقه‌ی او را به یادگیری الفبا و کتاب خواندن، افزایش دهند. سطح دوم از مجموعه‌ی کتاب‌های "کلاس اولی، کتاب اولی"، مناسب نوآموزانی است که دروس ششم تا دهم کتاب فارسی اول ابتدایی را پشت سر گذاشته‌اند و اکنون برای تقویت مهارت خواندن، به متنی جذاب و معتبر احتیاج دارند. "شیر شکمو و موش آشپز" با داستانی که توجه مخاطب کودک را به خود جلب می‌کند، علاوه بر ارائه‌ی متنی برای مطالعه و تقویت مهارت کتاب‌خوانی، قصه‌ی زیبایی را در کنار نقاشی‌های کودکانه نیز در اختیار او می‌گذارد.

کتاب شیر شکمو و موش آشپز

معصومه یزدانی
معصومه یزدانی – متولد 1355، کارشناس ادبیات فارسی، نویسنده و روزنامه‌نگار، دبیر تحریریه‌ی نشریه‌ی کوله‌پشتی، ضمیمه‌ی روزنامه‌ی شهروند است.سی و دو سه سال پیش، یک اتاق پرنور، یک بابای زیرپوش آبی و یک دختر موفرفری پنج شش ساله که دو طرف یک کاغذ سفید روی شکم دراز کشیده‌اند و یکی یک خودکار هم دست‌شان است. بابای زیر پوش آبی به دختر موفرفری الفبا یاد می‌دهد و از همان روز الفبا می‌شود اولین جوانه‌ی آرزو توی دل دختر موفرفری. دختر موفرفری من بو...