کتاب خاطرات پسربچه ی شصت ساله (جلد دوم)

Sixty-year-old boy memories No.2
کد کتاب : 63058
شابک : 978-6229752920
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 220
سال انتشار شمسی : 1401
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 5
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

خاطرات پسربچه ی شصت ساله (جلد اول)
Sixty-year-old boy memories
کد کتاب : 49334
شابک : 978-6007058886
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 88
سال انتشار شمسی : 1402
سال انتشار میلادی : 2021
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 8
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی کتاب خاطرات پسربچه ی شصت ساله (جلد اول) اثر حمید جبلی

جلد اول از مجموعه‌ی "خاطرات پسربچه ی شصت ساله" به قلم "حمید جبلی" ما را به دنیای کودکی‌اش که دوره‌ای است از تولد تا پیش‌دبستانی، خواهد برد. با وجود اینکه جبلی به ندرت نشست خبری برگزار می‌کند و خیلی کم در مصاحبه‌ای ظاهر می‌شود، اما این بار مستقیم و رو در رو با مخاطب می‌نشیند و "خاطرات پسربچه ی شصت ساله" را با او به اشتراک می‌گذارد.
"خاطرات پسربچه ی شصت ساله" علاوه بر جنبه‌ی نوستالژیکش، تصویری واقع گرایانه از مسائل و دغدغه های یک پسربچه را ترسیم می کند و به همین دلیل است که مصیبت‌های او برای بزرگسالان کنونی، بامزه و مفرح جلوه کرده و خنده‌دار بودنش قابل درک می‌باشد. مخاطب همچون بزرگسالان داخل قصه، به مشکلات کودکانه‌ی او نگاه می‌کند و لبخندی از روی سادگی و عاطفه بر لبانش می‌نشیند. گاهی اوقات این خنده به بغض تبدیل می‌شود و مخاطب خود را همپای کودکی می‌بیند که هنوز به مدرسه نرفته و "حمید جبلی" اینقدر این روایت را ملموس ارائه می‌کند که گویی هرگز بزرگ نشده و همان پسربچه باقی مانده است.
"خاطرات پسربچه ی شصت ساله" نوشتاری از "حمید جبلی" را در بردارد که طبق گفته‎ی خودش در محدوده دانش و تجربه خودش آن را به رشته‌ی تحریر درآورده است. او هرگز پا را از این فراتر نمی‌گذارد و با وارد کردن کاراکتری از خارج، داستانش را مصنوعی نمی‌کند. چون معتقد وقتی آنها را نمی‌شناسد، باورپذیر به نظر نمی‌رسند. در خاطرات او، شخصیت ها نه کاملا سیاه هستند و نه کاملا سفید. با این حال، همه آنها اصیل و باورکردنی هستند و با ویژگی‌های مثبت و منفی خود، به دل خواننده‌ی جلد اول از کتاب "خاطرات پسربچه ی شصت ساله" می‌نشینند.

کتاب خاطرات پسربچه ی شصت ساله (جلد اول)

حمید جبلی
حمید جبلّی (زادهٔ ۱۳۳۷ در تهران) بازیگر تئاتر، تلویزیون و سینما، کارگردان، صداپیشه ، استاد دانشگاه و فیلمنامه‌نویس ایرانی است.جبلّی فعالیت خود را در سال ۱۳۵۱ در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آغاز کرد و در سال ۱۳۵۷ نیز در تئاتر مشغول به کار شد. فعالیت در تلویزیون ایران را از اوایل دهه شصت با بازی در مجموعه تلویزیونی محله بر و بیا آغاز کرد. یکی از دلایل شهرت او خلق شخصیت کلاه قرمزی به همراه ایرج طهماسب و صحبت به‌جای شخصیت‌های عروسکی کلاه‌قرمزی و پسرخاله بوده‌است. و...
قسمت هایی از کتاب خاطرات پسربچه ی شصت ساله (جلد اول) (لذت متن)
پیش خودمان باشد، بیشتر این قصه ها واقعی است. شاید نتوانسته باشم چنان که باید غم ها و شادی های آن دوران را بیان کنم اما غصه خراب شدن ماشین قرمز اسباب بازی ام از ناراحتی امروزم برای یک ماشین واقعی بیشتر بود و یک ریالی هایی که جیبم را قلمبه می کرد، شادی اش خیلی بیشتر از حساب بانکی امروز بود.