کتاب اندک گستاخ و بیش مودب در حضرت مثنوی

Masnavi
کد کتاب : 49740
شابک : 978-9642249008
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 102
سال انتشار شمسی : 1398
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 4
زودترین زمان ارسال : 6 اردیبهشت

معرفی کتاب اندک گستاخ و بیش مودب در حضرت مثنوی اثر مرتضی مردیها

این اثر مثنوی معنوی را از بعدی تازه بررسی می کند و حرف های نویی از دل این اثر پرارزش بیرون می کشد.
کتاب اندک گستاخ و بیش مودب بر خلاف انتشار کتابی در شرح مثنوی معنوی نیست و با وجوه عرفانی آن هم کاری ندارد. مرتضی مردیها در این کتاب به قسمت هایی از مثنوی پرداخته که شاید به نظر خیلی ها جزو بخش های اصلی آن هم نباشد اما فارغ از تعلیم اصول عرفان، دربردارنده یک جور تجربه زندگی و روش سلوک با مردم و... است.
این کتاب از پنجاه شعر یک یا دو سه بیتی را مورد بررسی قرار داده و به این صورت است که معمولا دو یا سه بیت در ابتدای صفحه آورده شده که به نکته ای اشاره دارد، بعد در حد دو یا سه صفحه به بررسی یا بازرسی آن ابیات و نکته پرداخته که این موارد عمدتا از دفتر اول مثنوی انتخاب شده است.

کتاب اندک گستاخ و بیش مودب در حضرت مثنوی

مرتضی مردیها
سید مرتضی مردیها (متولد ۱۲ مرداد ۱۳۳۹) نویسنده، روزنامه‌نگار و مترجم ایرانی است.او استاد فلسفه و علوم سیاسی دانشگاه علامه طباطبایی بود.[۵] مردیها مدیر گروه اندیشه روزنامه جامعه بود و با روزنامه‌های توس و نشاط نیز همکاری داشت. او در فروردین‌ماه سال ۱۳۸۹ از دانشگاه علامه طباطبایی اخراج شد و در مهرماه ۱۳۹۰ به فرانسه و سپس آمریکا مهاجرت کرد. مردیها پس از آن به مؤسسه مطالعات پیشرفته ردکلیف در دانشگاه هاروارد رفته و در آنجا مشغول پژوهش شد. مردیها از سال ۱۳۹۷ مجدداً در دانشگاه علامه ط...
دسته بندی های کتاب اندک گستاخ و بیش مودب در حضرت مثنوی