کتاب روانشناسی زن

Female Psychology
کد کتاب : 49774
شابک : 978-9644057007
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 196
سال انتشار شمسی : 1398
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 4
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی کتاب روانشناسی زن اثر شکوه نوابی نژاد

این کتاب، دربردارنده ی موضوع ها و مطلب های گوناگونی است که در رندگی زنان به عنوان نیمی از جمعیت جهان، دارای اهمیت بسیار است، اما این موضوع در پژوهش های روان شناسی، کمتر مورد توجه قرار گرفته است.
محور اصلی کتاب روان شناسی زن بررسی چرخه ی زندگی زنان در ابعاد زیستی، روانی و اجتماعی با توجه به یافته های پژوهشی است که زنان تجربه های زیستی نسبتا مشترکی با مردان دارند ولی تفاوت های بارز و چشمگیری نیز میان زن و مرد دیده می شود. این تفاوت ها به طور طبیعی، زمینه و شرایط اجتماعی گوناگون را برای زندگی آنان فراهم می کند.
آیه های قرآن در تکریم زنانی چون مریم و آسیه، مادر موسی، حتب محجرترین گرایش های فکری را از اظهارنظرهای منحطی که کم و بیش در مدعیان سایر مکاتب دیده می شود، بازداشته اند. رفتار رسول گرامی اسلام با دختر گرانقدرش، فاطمه زهرا نیز خود نمونه ای بارز و روشن از این ادعاست.
مطالب مستند علمی و پژوهشی این کتاب، یا هدف آن که به عنوان منبعغ درسی دانشجویان در دوره های مقدماتی و پیشرفته به ویژه رشته مطالعات زنان قرار گیرند، نگاشته و تجدیدنظر شده است. این کتاب همچنین می تواند برای روان شناسان، مشاوران و متخصصات بهداشت روانی و نیز افراد عادی جامعه، منبعی برای شناخت زنان و روی کرد های رویایی با مسائل و مشکلات آنان باشد.

کتاب روانشناسی زن

شکوه نوابی نژاد
شکوه نوابی نژاد (زاده ۱۳۲۵) چهره ماندگار ۱۳۸۷ (همایش هفتم) و متخصص در رشته مشاوره روانشناسی می‌باشد. وی تألیف و ترجمه ۲۹ عنوان کتاب را در کارنامه خود دارد و از وی با عنوان «مادر مشاوره ایران» یاد می‌شود.وی بعد از اتمام دبستان در مدرسه «مهرگان»، در دبیرستان آرام شروع به تحصیل می‌کند. وی در دانشگاه بدر دو رشته زبان انگلیسی و حقوق تحصیل می‌کند و سپس بعد از اخذ لیسانس به دانشگاه آمریکایی بیروت می‌رود. در حوزه آموزش سال هاست که نوابی نژاد فعالیت&zwn...