کتاب ساختارگرایی و پساساختارگرایی

Structuralism & Poststructuralism for Beginners
کد کتاب : 49947
مترجم :
شابک : 978-6009635412
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 157
سال انتشار شمسی : 1396
سال انتشار میلادی : 1997
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : 9 اردیبهشت

معرفی کتاب ساختارگرایی و پساساختارگرایی اثر دونالد پامر

"ساختارگرایی چیست؟ چگونه ممکن است؟ و هنگامی که ساختارهای ساختارگرایی کشف شد، پساساختارگرایی چگونه ممکن است؟"

بنابراین ساختارگرایی و پساساختارگرایی دان پالمر برای مبتدیان آغاز می شود. اگر نوبل یا پولیتزر برای دستیابی به دشوارترین فیلسوفان و ایده‌ها برای بیشترین تعداد مردم جایزه می‌گرفتند، مطمئنا یکی از نامزدهای پیشرو پروفسور دان پالمر بود. از سارتر برای مبتدیان و کی یرکگور برای مبتدیان تا نگاه به فلسفه، نویسنده/تصویرگر، دان پالمر، وقتی صحبت از ترجمه وحشیانه ترین ایده ها به زبان و تصاویری می شود که افراد غیرمتخصص می توانند آن ها را درک کنند.

پالم می نویسد: «ساختارگرایی در نسخه های کمتر نمایشی اش فقط روشی برای مطالعه زبان، جامعه و آثار هنرمندان و رمان نویسان است. اما در پرشورترین شکل آن، یک فلسفه است، یک جهان بینی کلی که توضیحی را ارائه می دهد. از واقعیت و دانش». پساساختارگرایی یک جنبش روشنفکری است که عمدتا از ساختارگرایان سابق تشکیل شده است که یا از این نظریه ناراضی شده اند یا احساس می کنند می توانند آن را بهبود بخشند.

ساختارگرایی و پساساختارگرایی برای مبتدیان یک تور مصور از چشم انداز اسرارآمیز ساختارگرایی و پساساختارگرایی است. نقطه شروع کتاب، نظریه زبانی فردیناند دو سوسر است. کتاب به سراغ انسان شناس و منتقد ادبی کلود لوی استروس می رود. رولان بارت، نشانه شناس و منتقد ادبی؛ فیلسوف مارکسیست لوئیس آلتوسر؛ ژاک لاکان روانکاو؛ ژاک دریدا ساختارشکنی در میان چیزهای دیگر بیاموزید که چرا ساختارگرایان می گویند:

واقعیت نه از چیزها، بلکه از روابط تشکیل شده است
هر «شیء» هم حضور است و هم غیبت
کل سیستم در هر یک از قسمت های آن وجود دارد
اجزا واقعی تر از کل هستند
این کتاب با بررسی وسواس پست مدرن با زبان و با ادعای رادیکال ناپدید شدن فرد به پایان می رسد - وسواس هایی که کار همه این نظریه پردازان را متحد می کند.

کتاب ساختارگرایی و پساساختارگرایی

دونالد پامر
دونالد دی پالمر استاد برجسته فلسفه در کالج مارین در کنتفیلد، کالیفرنیا است. وی به دلیل نوشتن کتابهای مقدماتی درباره فلسفه و فیلسوفان که در تلاش است تا اندیشه های فلسفی را برای افراد تازه کار در دسترس قرار دهد، مشهور است. او همچنین کتابهای خودش را نمایش می دهد. هم اکنون وی در حال بازدید از استادیار فلسفه در دانشگاه ایالتی کارولینای شمالی در رالی، کارولینای شمالی است.
دسته بندی های کتاب ساختارگرایی و پساساختارگرایی