کتاب چهره ها

Faces
کد کتاب : 50397
شابک : 978-6007042427
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 134
سال انتشار شمسی : 1399
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 6 اردیبهشت

معرفی کتاب چهره ها اثر علیمراد فدایی نیا

علیمراد فدایی نیا یکی از چهره های مهجور ادبیات ماست؛ نه اهل مصاحبه بوده نه حتی بحث و جدل. سال هاست ترک وطن کرده و در نیویورک زندگی می کند و کمتر با اهل ادبیات ایران حشرونشر دارد. ولی دو سه سالی است که نشر «آوانوشت» داستان های او را منتشر می کند. او یکی از نویسنده های پیشروی ایران در دهه ی چهل بود؛ نویسنده ای از دیار مسجدسلیمان که سال ۱۳۴۹ اولین داستان بلندش به نام «حکایت هجدهم اردیبهشت بیست و پنج» را منتشر کرد.
او قبل تر شعر می سرود و از امضاکنندگان بیانیه ی شعر حجم بود. برخی می گویند که نثر پاکیزه ی او طعنه به شعر می زند و همان الگوی شعر حجم را دنبال می کند. فدایی نیا بعد این کتاب دو مجموعه داستان «برج های قدیمی» و «حکایت ها» را هم منتشر کرد و اوایل دهه ی پنجاه برای همیشه از ایران رفت. کتاب تازه ای که نشر آوانوشت از او منتشر کرده «چهره ها» نام دارد؛ سی وچهار حکایت بلند و کوتاه که برخی از آن ها حتی کمتر از یک صفحه است.
این ها تجربه های تازه ای از نویسنده ی پیشتاز دهه ی چهل است که از نظر شیوه ی نگارش و نشانه گذاری با رویه ی همانی مطابقت ندارد.

کتاب چهره ها

علیمراد فدایی نیا
علی‌مراد فدایی‌نیا (متولد ۱۳۲۵ در مسجد سلیمان) از مهم‌ترین داستان‌نویسان فرم‌گرا در دههٔ ۱۳۵۰ ایران پس از ابراهیم گلستان و جزء امضاکنندگان «مانیفست شعر حجم» است. وی که برآمده از جریان ادبیات جنوب ایران در دههٔ پنجاه است، چند کتاب در ایران و یکی-دو کتاب در خارج از این کشور منتشر کرده است.علی‌مراد فدایی‌نیا سال ۱۳۲۵ در مسجد سلیمان به دنیا آمد، در اردیبهشت سال ۱۳۲۵، که نام اولین کتاب داستان وی نیز از همین روز تولد آمده‌است. پیش از این که داستان...