کتاب همراه با احمد محمود

Ahmad Mahmood
کد کتاب : 50799
شابک : 978-6007306284
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 766
سال انتشار شمسی : 1399
سال انتشار میلادی : 2020
نوع جلد : جلد سخت
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب همراه با احمد محمود اثر کیوان باژن

"همراه با احمد محمود" اثری است از "کیوان باژن" که در چیزی بیش از هفتصد و پنجاه صفحه، زندگی این نویسنده‌ی صاحب سبک را مورد بررسی قرار می‌دهد.
بخش اول کتاب براساس گفتگو با خانواده، دوستان و آشنایان "احمد محمود"، به بررسی تأثیر شرایط زندگی بر وی به عنوان یک نویسنده تاثیرگذار و همچنین اثری که شخص او بر این شرایط گذاشت، می‌پردازد. چون هر هنرمندی این ارتباط دیالکتیکی و متقابل را با محیط اطراف خود دارد و شناختن آن، منجر به شناختن بهتر هنرمند می‎شود. هدف "کیوان باژن" از این گفتگوها روشن کردن مراحل مختلف زندگی "احمد محمود" از جوانی و نوجوانی تا حبس، تبعید و حرفه ادبی وی بوده است. در این قسمت به انتشار اولین مجموعه داستان و رمان همسایه‌ها نیز اشاره می‎شود.
بخش دوم "احمد محمود" را از منظر نویسندگان به تصویر کشیده است و آثار او را در گفتگو با چند نویسنده به چالش کشیده است. سومین بخش، نقد مطبوعاتی آثار "احمد محمود" است که شامل گزیده‌هایی از مقاله‌ها و داستان‌های وی می‎‌باشد. "کیوان باژن" تلاش کرده تا در این قسمت نقدهایی را برگزیند که با آثار وی بیشترین ارتباط را داشته باشند.
در چهارمین بخش از کتاب "همراه با احمد محمود"، گفتگوهای او گردآوری شده و بخش پنجم تعریف ادبیات داستانی از دیدگاه "احمد محمود" می‌باشد. نظریه‌های وی در ارتباط با ادبیات داستانی، در این بخش دسته‎بندی و ارائه شده است. ششمین بخش کتاب، نامه‌هایی را در بردارد که تا کنون چاپ نشده‌‌اند و به زندگی "احمد محمود" مرتبط‌‌ هستند و آخرین قسمت که بخش هفتم از کتاب "همراه با احمد محمود" است، نمونه آثار وی را دربردارد.

کتاب همراه با احمد محمود

قسمت هایی از کتاب همراه با احمد محمود (لذت متن)
محمود زیست و نوشت و .... رفت ...؛ چنان که نام و یادش اکنون می تواند جماعتی را کنار هم جمع کند و بر مزارش بگریاند یا با مرور خاطره اش تبسم را بر لب ها بنشاند؛ که او هر صبح پشت میزش ردیف مدادهایش را می تراشید و می نوشت؛ تا آدم هایی را که با آنها زندگی کرده و دیده بود، زنده کند و در کوچه پس کوچه های داستان هایش به حرکت وادارد. نویسنده ای که در اواخر عمر، بعد از آن همه تجربه، کتاب و کار سفارش پزشک را نشنیده گرفت و ماسک اکسیژن را رها کرد و با شوری اعجاب انگیز گفت: «من هنوز در آغاز راه هستم. هنوز خیلی کار دارم که باید انجام بدهم .... وقتی شروع کردم، عاشق این بودم که روزی نویسندۀ خوبی بشوم. برای همین، هیچ جا بند نبودم و به همه جا سرک می کشیدم ...» و انسانی که مرور چگونگی زندگی اش به خودی خود جاذبه های اعجاب انگیزی دارد و ... زحمت کشی که از نوجوانی باید کار می کرد.