کتاب ولایت فقیه به زبان ساده

Faqih
کد کتاب : 51172
شابک : 978-9645487834
قطع : پالتویی
تعداد صفحه : 48
سال انتشار شمسی : 1387
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 16
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب ولایت فقیه به زبان ساده اثر جواد محدثی

ولایت فقیه از ولایت امامان معصوم (ع) سرچشمه می گیرد. ریشه ولایت امام، در ولایت پیامبر است. ولایت پیامبر هم ریشه در ولایت خدا دارد. به جاست که این خط سیر را از ولایت خدا شروع کنیم و به ولایت فقیه برسیم.
بند بالا قسمتی از مقدمه ی کتاب «ولایت فقیه به زبان ساده» نوشته ی جواد محدثی است که در واقع چکیده ای است از آنچه در این کتاب 50 صفحه ای مطالعه خواهیم کرد.
این کتاب با زبانی ساده و به دور از استدلال های پیچیده فقهی و حدیثی به تبیین مساله ی ولایت فقیه می پردازد. اگر تا به حال مطالعه ای در این زمینه نداشتید این کتاب می تواند نقطه ی شروع خوبی باشد. به علاوه، مولف در پایان فهرستی از کتاب ها درباره ولایت فقیه را به ترتیب ساده به سنگین آورده است که ان شاءالله برای مطالعه عمیق تر مفید خواهد بود.
مخاطب این کتاب عموم مردم اند اما به خصوص نوجوانان می توانند از آن استفاده کنند.

کتاب ولایت فقیه به زبان ساده

جواد محدثی
جواد محدثی از نویسندگان مذهبی ایران است.استاد جواد محدثی به سال 1331 در شهرستان سراب از استان آذربایجان شرقی متولد شد. پدرش روحانی بود و بدین سبب از کودکی در قم بسر برد. تحصیلات ابتدایی و متوسطه را در این شهر گذراند. از سال 1344 تحصیلات حوزوی را آغاز کرد و از جمله در مدرسه حقانی به تحصیل پرداخت. از اساتید وی در این دوران می‌توان از، آیت‌الله دکتر محمد مفتح، قدوسی شاه آبادی و آیات علی مشکینی، وحید خراسانی، شبیری زنجانی، احمد جنتی، مصباح یزدی، گرامی، حسن زاده آملی، آذری قمی، یوسف صانع...
دسته بندی های کتاب ولایت فقیه به زبان ساده