کتاب هزار و یک کلمه (جلد دوم)

Hezar-o Yek Kalameh
کد کتاب : 51400
شابک : 978-9640910634
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 510
سال انتشار شمسی : 1400
نوع جلد : جلد سخت
سری چاپ : 9
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب هزار و یک کلمه (جلد دوم) اثر حسن حسن زاده آملی

نکته هایی که حکیمان و عالمان واصل، می نگارند و خاطره هایی که از اساتید خود، نقل می کنند، به راستی درس آموز و عبرت انگیز است.
بسیاری از کسان با همین نکته ها از غفلت به درآمده و یا مطالب علمی نغز و عمیق در ذهن و ضمیرشان مانده است.
مجموعه هفت جلدی حاضر با نام «هزار و یک کلمه» به خامه حکیم الهی، آیة اللّه حسن زاده آملی است که در آن، نکته های فراوانی در زمینه های گوناگون اخلاق و عرفان، کلام و فلسفه، تفسیر و حدیث، هیئت و نجوم و دیگر دانش ها آمده است.
قلم شیوا و بیان رسا و گاه خاطره گونه، به جذابیت این اثر افزوده است.
نویسنده این اثر، کتاب خویش را چنین معرفی می کند: «هزار و یک کلمه، مجموعه ای است حاوی نفایس فنون وظایف علوم و نیز معارف اسلامی. "هزار و یک کلمه" و "هزار و یک نکته" توامانند، یعنی هر دو اثر همزاد عدل یکدیگرند. لذا هر آنچه در وصف شمایل این گفته ایم، آن دیگری را نیز شامل است؛ چه هر نکته ای از این، کلمه ای دلپذیر است؛ و هر کلمه ای از آن، نکته ای چشمگیر. اگر فرزانه ای آزاده قلم بر لوح آورد که هریک سفینه ای حامل مثقلات از مطالب متنوعه و امتعه ممتعه در هر باب است، در خور تحسین و سزاوار آفرین است... اینک زمان ظهور این مستوره نیز فرا رسیده است؛ به امید این که دو همزاد نیک نهاد، دوش با دوش یکدیگر دائرة المعارفی حاوی نفائس فنون سودمند و دانش پژوهان ارجمند بوده باشند.»

کتاب هزار و یک کلمه (جلد دوم)

حسن حسن زاده آملی
حسن حسن‌زاده آملی (حسن طبری آملی) مشهور به علامه حسن‌زاده آملی (زادهٔ ۱۳۰۷، ایران، آمل، مازندران)، فیلسوف متأله، فقیه، عارف، منجم و مدرس دروس حوزوی است. وی را علامه ذوالفنون و علامه دهر نیز می‌نامند و وی در ادبیات، علوم غریبه، ریاضی، هیئت و طب تبحر و از خود اشعار حکیمانه‌ای نیز دارد. وی به غیر از زبان فارسی و زبان مازندرانی به زبان فرانسوی و عربی نیز تسلط دارد. اشعاری نیز به زبان‌های فارسی، طبری و تازی سروده‌است.