کتاب حرکت

Motion
و استیفای اقسام آن
کد کتاب : 51970
شابک : 978-9641213444
قطع : وزیری
تعداد صفحه : 360
سال انتشار شمسی : 1397
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 5
زودترین زمان ارسال : 5 اردیبهشت

معرفی کتاب حرکت اثر حسن ملکشاهی

حرکت، یک مفهوم چندگانه است که می‌توان به آن از زوایای مختلفی نگاه کرد و آن را در برخی از زمینه‌ها بررسی نمود. حرکت در علوم فیزیک، حرکت در زیست‌شناسی، حرکت در موسیقی و حرکت در فلسفه از جمله این زوایا هستند. کتاب حاضر به تمام و کمال به حرکت در فلسفه می‌پردازد و این موضوع را از جوانب مختلف تحلیل می‌کند.

این کتاب که عنوانش نیز به وضوح به موضوع اشاره دارد، به شیوه‌ای دقیق و کامل به ارائه مباحث مرتبط با حرکت در فلسفه می‌پردازد. این اثر شامل یک مقدمه و سه بخش می‌شود که در مجموع دارای سی و پنج فصل می‌باشد. در بخش اول، ماهیت و جنس حرکت تحلیل می‌شود و تعاریف مختلفی که از سوی حکما، متکلمان و عرفا ارائه شده است، گردآوری می‌شود. در بخش دوم، موضوع وجود بسیط حرکت در هفت فصل بررسی می‌شود. در بخش سوم، پس از تثبیت وجود حرکت و رد عقیده‌های منکران آن، در سیزده فصل اقسام و احکام حرکت مورد بررسی و تحقیق قرار می‌گیرد. این کتاب به تمامی جنبه‌های حرکت در فلسفه پرداخته و خوانندگان را با این مفهوم پیچیده و ژرف آشنا می‌کند.

کتاب حرکت

حسن ملکشاهی
حسن ملکشاهی (۱۳۰۷–۱۳۸۷) فیلسوف ایرانی و استاد دانشگاه تهران بود. او برای نگارش کتاب ترجمه و شرح اشارات و تنبیهات برگزیدهٔ کتاب سال ایران شد.در بابل به دنیا آمد و از دانشگاه تهران دکترا گرفت. مدتی مدیریت گروه فلسفه دانشکده الهیات دانشگاه تهران را بر عهده داشت و استاد مدعو در دانشگاه پرینستون بود.