کتاب تائوی فیزیک

The Tao of Physics
(جستجوی تشابهات میان فیزیک مدرن و عرفان شرقی)
کد کتاب : 52077
مترجم :
شابک : 978-6004562133
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 420
سال انتشار شمسی : 1399
سال انتشار میلادی : 1975
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب تائوی فیزیک اثر فریتجوف کاپرا

تائوی فیزیک، کاوشی در موازات بین فیزیک مدرن و عرفان شرقی کتابی است که توسط فیزیکدان فریتیوف کاپرا در سال ۱۹۷۵ نوشته شده است. این کتاب کتابی پرفروش در ایالات متحده است و تا کنون به 23 زبان ترجمه شده است.
این کتاب پرفروش و طبق نظر مجله نیویورک "درخشان" در مورد پارادوکس های فیزیک مدرن و رابطه آنها با مفاهیم عرفان شرقی توضیح می دهد.
تائو فیزیک مفاهیم عرفانی فیزیک کوانتمی را برای اولین بار به آگاهی عمومی رساند. در سال‌های بعد کتاب‌های زیادی در مورد ارتباط بین نظریه کوانتومی و ایده‌های بودیسم، هندوئیسم و تائوئیسم نوشته شده است، اما متن فریتیوف کاپرا به‌عنوان پایه‌ای عمل می‌کند که سایرین بر روی آن ساخته شده‌اند - و زمان کیفیت این کتاب را ثابت کرده است. انتشار آن به بیش از بیست و سه زبان گواهی بر کاربرد جهانی و اهمیت پایدار آن است.
فریتیوف کاپرا نویسنده ی کتاب تائوی فیزیک، در دانشگاه پاریس، دانشگاه کالیفرنیا؛ دانشگاه استنفورد؛ و امپریال کالج لندن در زمینه فیزیک نظری انرژی بالا تحقیق کرده است. وی دارای مدرک دکتری از دانشگاه وین است. دکتر کاپرا نویسنده پنج کتاب پرفروش بین المللی است: تائو فیزیک (1975)، نقطه عطف (1982)، خرد غیر معمول (1988)، شبکه زندگی (1996)، و ارتباطات پنهان (2002).
دکتر کاپرا می گوید: «فیزیکدانان به عرفان نیاز ندارند و عرفا به فیزیک نیاز ندارند، اما بشریت به هر دو نیاز دارد.» این پیامی است با اهمیت بی انتها.

کتاب تائوی فیزیک

فریتجوف کاپرا
فریتجوف کاپرا (متولد 1 فوریه 1939) یک فیزیکدان، نظریه پرداز سیستم و اکولوژیست عمیق آمریکایی متولد اتریش است. در سال 1995، وی به عنوان مدیر بنیانگذار مرکز هم سالاری در برکلی، کالیفرنیا فعالیت کرد. او در دانشکده کالج شوماخر است.کاپرا نویسنده چندین کتاب از جمله تائو فیزیک (1975)، نقطه عطف (1982)، خرد غیرمعمول (1988)، وب زندگی (1996)، اتصالات پنهان (2002) و منظره سیستم ها از زندگی است. (2014).
نکوداشت های کتاب تائوی فیزیک
A brilliant best seller. . . . Lucidly analyzes the tenets of Hinduism, Buddhism, and Taoism to show their striking parallels with the latest discovery in cyclotrons.
یک پرفروش درخشان . . . به طور شفاف اصول هندوئیسم، بودیسم و ​​تائوئیسم را تجزیه و تحلیل می کند تا شباهت های چشمگیر آنها را با آخرین کشف در سیکلوترون ها نشان دهد.
New York magazine

A pioneering book of real value and wide appeal.
کتابی پیشگام با ارزش واقعی و جذابیت گسترده.
Washington Post Washington Post

قسمت هایی از کتاب تائوی فیزیک (لذت متن)
در بعدازظهری تابستانی کنار اقیانوس به تماشای امواج غلتان نشسته بودم و ضرب آهنگ نفس هایم را حس می کردم، که ناگهان تمام محیط اطرافم را در رقصی عظیم و کیهانی یافتم. به عنوان فیزیک دان می دانستم که ماسه و صخره و آب و هوای اطرافم از مولکول ها و اتم هایی مرتعش ساخته شده اند و این مولکول ها و اتم ها شامل ذراتی هستند که از طریق آفرینش و تخریب ذرات دیگر با یکدیگر در تعامل اند. همچنین می دانستم اتمسفر زمین دائما با رگباری از (اشعه های کیهانی) بمباران می شود، یعنی ذرات انرژیباال که با نفوذ در هوا دستخوش برخوردهای متعدد می شود و...

ریشه های فیزیک، همچون دیگر علوم غربی، به دوره نخست فلسفه یونان در قرن ششم پیش از میلاد باز می گردد؛ به فرهنگی که در آن علم، فلسفه، و دین از هم جدا نبودند. حکیمان مکتب ملطی در یونیه دلمشغول چنین جداسازی هایی نبودند. هدف آنها کشف جوهر بنیادی، یا سرشت واقعی، چیزها بود که آن را «فیزیس" می نامیدند. اصطلاح «فیزیک» از همین واژه یونانی مشتق شده و بنابراین هدف آن، در اصل، کوشش در مشاهده جوهر بنیادین تمام چیزهاست.