کتاب چگونه می نویسم

How I write?
7 روش از 7 سفر نامه نویس معاصر
کد کتاب : 53102
شابک : 978-6007131336
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 226
سال انتشار شمسی : 1401
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 3
زودترین زمان ارسال : 12 اردیبهشت

معرفی کتاب چگونه می نویسم اثر کاظم رهبر

سفرنامه چه ویژگی‌هایی دارد؟ نویسندگان جوان و علاقه‌مندان چگونه سفرنامه‌نویسی را آغاز کنند؟ به‌جز کتاب‌های آموزشی، یکی از منابع با ارزش و یاری‌کننده، تجربیات سفرنامه‌نویسانی است که سال‌ها در این حوزه کار کرده‌اند. در این کتاب 7 سفرنامه‌نویس باتجربه و نامی در مورد سفرنامه‌نویسی، طراحی و ساختار آن سخن می‌گویند: عیسی امیدوار، دکتر محمود زندمقدم، منصور ضابطیان، رضا امیرخانی، مهدی حجوانی، دیوید فارلی و دان جورج.

کتاب چگونه می نویسم

کاظم رهبر
از همان سال‌های دور کودکی، وقتی که هنوز12 سال بیشتر نداشت به نوشتن علاقه‌مند شد و آغاز ورودش به عرصه مطبوعات هم به همان سال‌ها باز می‌گردد؛ گرچه بعدها چند سالی وقفه ایجاد می‌شود و به‌دنبال کسب تجربه در عرصه‌های سینما و تئاتر می‌رود اما باز هم چندان از نوشتن فاصله نمی‌ گیرد. شاگرد هوشنگ گلشیری بوده، حتی قرار می‌شود یکی از داستان‌هایش در مجموعه«هشت داستان» وی منتشر شود اما ایده آلیست بودنش به او اجازه این کار را نمی‌دهد و پ...
قسمت هایی از کتاب چگونه می نویسم (لذت متن)
عیسی امیدوار: یک سفرنام خوب باید مستند باشد. نکته بعدی بحث پرورش آن است که برمی گردد به هنرهای نگارشی نویسنده که آنها را به مرور زمان فرا گرفته است. دکتر محمود زندمقدم: شیوه کارم به این شکل بود که یادداشت برمی داشتم. بعد در یک فرصتی که پیش می آمد، می نشستم و تنظیمشان می کردم. گاه پیش می آمد که هفت دفعه این کار را تکرار می کردم. منصور ضابطیان: سفرنامه هایم را در سفر نمی نویسم. حتی بلافاصله بعد از سفر هم نمی نویسم. معمولا با یک فاصله چهار تا شش ماهه، بعد از سفرم شروع می کنم به نوشتن.