کتاب گفت و گوی چهار نفره

Tetralogue
کد کتاب : 53396
مترجم :
شابک : 978-6009739943
قطع : پالتویی
تعداد صفحه : 237
سال انتشار شمسی : 1400
سال انتشار میلادی : 2014
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 4
زودترین زمان ارسال : 12 اردیبهشت

معرفی کتاب گفت و گوی چهار نفره اثر تیموتی ویلیامسن

چهار نفر با دیدگاه‌های کاملا متفاوت در مورد جهان در قطاری ملاقات می‌کنند و شروع می‌کنند درباره آنچه که باور دارند صحبت کنند. گفتگوی آنها از استدلال منطقی سرد گرفته تا رویارویی شدید شخصی متفاوت است. هرکدام با متقاعد شدن به اینکه حق با اوست شروع می کنند، اما کم کم شک و تردید به وجود می آید. در سنتی که به افلاطون برمی گردد، تیموتی ویلیامسون از مکالمه ای تخیلی برای کشف پرسش هایی در مورد صدق و کذب، و دانش و باور استفاده می کند. آیا حقیقت همیشه نسبت به یک دیدگاه است؟ آیا هر نظری جایزالخطاست؟ چنین ایده هایی برای مبارزه با جزم گرایی و عدم مدارا به کار رفته است، اما آیا آنها با جدی گرفتن هر دیدگاه مخالف سازگار هستند؟ پیش فرض این کتاب هیچ آشنایی قبلی با فلسفه نیست و دغدغه های آن را به گونه ای در دسترس و قابل فهم معرفی می کند. آیا یک دیدگاه واقعا درست است و دیگری واقعا اشتباه؟ تصمیم گیری با خواننده است.

کتاب گفت و گوی چهار نفره

تیموتی ویلیامسن
تیموتی ویلیامسون (متولد ۱۹۵۵) فیلسوف بریتانیایی است که زمینه‌های تخصص وی شامل معرفت‌شناسی، منطق فلسفی، فلسفه زبان و متافیزیک می‌شود. وی در حال حاضر استاد دانشگاه آکسفورد است، کارشناسی خود را در رشته‌های ریاضی و فلسفه و دکترای خود را در رشته فلسفه از دانشگاه آکسفورد دریافت کرده‌است. از جمله نظرات وی می‌توان به تحلیل پذیر نبودن معرفت اشاره کرد که واکنشی به مسئله گتیه به حساب می‌آید.
دسته بندی های کتاب گفت و گوی چهار نفره
نکوداشت های کتاب گفت و گوی چهار نفره
Tetralogue has an abundance of merits. It is lively and frequently incisive. It pursues several important philosophical issues efficiently and without remaining on well-trodden ground. It does not require any academic background. It could contribute usefully to undergraduate courses that address any of its topics
گفت و گوی چهار نفره دارای مزایای فراوانی است. پر جنب و جوش و غالبا نافذ است. چندین موضوع مهم فلسفی را به طور کارآمد دنبال می کند. نیازی به پیشینه تحصیلی ندارد.
Notre Dame Philosophical Reviews Online

قسمت هایی از کتاب گفت و گوی چهار نفره (لذت متن)
باب: آره، ولی چرا درست همون لحظه ای خراب شد که من داشتم کنارش پیاز می کاشتم؟ این را توضیح بده. سارا: توضیحی کاملا طبیعی برای اینکه چرا دیوار درست همون لحظه ریزش کرده وجود داره. بدیهیه که دیوار پس از پشت سر گذاشتن فرایندهای فیزیکی پوسیدگی به راحتی می تونه به مرحلهٔ ریزش برسه. از بخت بد، تو هم تصادفا درست همون لحظهٔ بحرانی تصمیم می گیری پیاز بکاری. باب: ' تصادف'! تصادف تبیین زیاد جالبی نیست. سارا: اگر تمام شرایط اولیهٔ میکروسکوپی را با جزئیات کافی می دانستیم ... باب: منظورت چیه؟ سارا: منظورم توصیفاتیه که وضعیت تمام ذرات و میدان های نیروی دیوار، مغز تو و محیط اطراف اونها را در لحظهٔ قبل از ریزش بیان کنه. اگه همهٔ اینها را می دونستیم، می تونستیم با قوانین فیزیک به صورت علمی توضیح بدهیم که چرا این دو اتفاق هم زمان رخ داده. هیچ رمز و رازی هم در کار نیست. باب: خیلی راحته که بگیم علم می تونه تصادف را توضیح بده. در واقع تو یک تبیین علمی ارائه ندادی، تو فقط ادعا کردی که همچین چیزی وجود داره. سارا: این بی انصافیه! تو انتظار نداری که تمام منابع علمی جهان غرب روی توضیح چرایی خراب شدن دیوار باغ تو تمرکز کنه، درسته؟ من جزم اندیش نیستم، ولی دلیلی برای تردید در این موضوع وجود نداره که علی الاصول می شه یک تبیین علمی برای این قضیه ارائه کرد.