کتاب نیمه ی تاریک مامان

The Push
  • 15 % تخفیف
    250,000 | 212,500 تومان
  • موجود
  • انتشارات: سنگ سنگ
    نویسنده:
کد کتاب : 53447
مترجم :
شابک : 978-6227383126
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 286
سال انتشار شمسی : 1403
سال انتشار میلادی : 2021
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 4
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی کتاب نیمه ی تاریک مامان اثر اشلی آدرین

بلیت کانر مصمم است که مادری بسیار مهربان و ایدئال برای نوزاد جدیدش ویولت باشد. حسی از مادرانگی را به او منتقل کند که در کودکی خود هیچگاه تجربه نکرده است.

اما در اوایل دوران طاقت فرسای مادری، بلیت می‌فهمد که مشکلی در دخترش وجود دارد - او مانند اکثر بچه‌ها رفتار نمی‌کند.
اشلی آدرین به عنوان نویسنده این کتاب نیمه‌ی تاریک مامان، بر سه نسل از مادران ناکارآمد و بی محبت متمرکز شده است. او همچنین بحث طبیعت در مقابل پرورش را مطرح می کند. این داستانی است که با ریتم سریع نوشته شده است و خواننده را به پایانی ناگهانی و وحشتناک سوق می دهد.
شخصیت اصلی ما را به سفری می برد که موضوعات عمیق را بررسی می کند. پیامدهای نسلی بزرگ شدن توسط مادری به شدت آسیب دیده چیست؟ بیماری روانی، غفلت، شکست در پیوند همگی در چهار نسل از مادران و دختران در این داستان طنین انداز شده است. نویسنده با جزئیات طاقت‌فرسا تجربیات زایمان و آن هفته‌ها و ماه‌های اولیه مادر شدن را که همه مادران تازه وارد را از شدت، زیبایی و درد غافلگیر می‌کند، بیان می‌کند. پیچیدگی های عشق و از هم پاشیدگی یک ازدواج در پی یک تراژدی در جزئیات کوچک زندگی خانگی آشکار می شود. سنگینی غم و اندوه در مرکز رمان تقریبا بیش از حد قابل تحمل است!

اولین رمان اشلی آدرین، کتاب «نیمه ی تاریک مامان»، یکی از پرفروش‌ترین‌های نیویورک تایمز، ساندی تایمز و شماره 1 بین‌المللی و یکی از منتخبان باشگاه کتاب صبح بخیر آمریکا بود. این کتاب در 40 منطقه فروخته شده است و یک مجموعه تلویزیونی نیز بر اساس آن تولید شده است.

کتاب نیمه ی تاریک مامان

اشلی آدرین
اشلی آدرین (متولد 1982) نویسنده کانادایی است. در طی مصاحبه ای در ژوئیه 2019 با تورنتو استار آدرین، اولین رمان خود را با نام "فشار" به عنوان "یک درام روانشناختی که از دریچه مادری گفته می شود" توصیف کرد. داستان درباره زنی است که مطمئن نیست مشکلی در دخترش، ویولت وجود دارد یا نه. این امر باعث ایجاد فشار در ازدواج او با مردی به نام فاکس کانر می شود. مادر یک راوی غیرقابل اعتماد است که ممکن است از افسردگی پس از زایمان رنج ببرد.قبل از اینکه دست خود را روی نوشتن بگذارد، آدرین مدیر تبلیغات پنگوئن کاناد...
نکوداشت های کتاب نیمه ی تاریک مامان
This taut and tense hurricane of a debut is best devoured in one sitting
این طوفان فشرده و پرتنش اولین بار بهتر است در یک آن بلعیده شود
Newsweek Newsweek

Well thought out, carefully crafted, vividly realised and gripping...
خوب اندیشیده شده، با دقت ساخته شده، به وضوح درک شده و گیرا است...
Guardian Guardian

قسمت هایی از کتاب نیمه ی تاریک مامان (لذت متن)
اتا همیشه هم غیرقابل پیش بینی نبود. گاهی ظاهرش را مثل مادری واقعی درست می کرد و خوب رفتار می کرد. سیسیلیا می فهمید برایش کار آسانی نیست. گاهی وقتی مادری دیگر برای سلام و احوال پرسی به خانه شان می آمد یا سیسیلیا می خواست موهایش را برایش ببافد، اتا مضطرب می شد و دستانش می لرزیدند. ولی تا آن زمان دیگر هیچ کس حرکاتش را موشکافی نمی کرد. در حقیقت همه از او دست شسته بودند. ولی چیزی در وجودش مجبورش می کرد بیش تر تلاش کند. گاهی نتیجه می داد و گاهی نه. ولی او همیشه حمایتش می کرد.

سیسیلیا کلاس ششم بود. قرار بود بعد از تعطیلات، مراسم رقص برگزار شود. او لباس مناسبی نداشت. چون نه به کلیسا می رفتند و نه جشن می گرفتند. این قضیه برایش مهم نبود، ولی اتا گفت لباس خاصی برایش خواهد دوخت. زبان سیسیلیا بند آمد. مادرش هیچ وقت چیزی ندوخته بود. روز بعد، اتا از پارچه فروشی برگشت و او را صدا زد.

الگوهای دوخت یک پیراهن راسته و چند متر پارچهٔ کتان زرد پررنگ را روی میز گذاشت. سیسیلیا بی حرکت ایستاد و اتا اندازه هایش را گرفت. هیکل شان اصلا مثل هم نبود. دستان اتا روی پاها، کمر باریک و شانه هایش پرواز کردند و او حس کرد یک غریبه لمسش می کند. اتا اندازه ها را نوشت و گفت پیراهن زیبایی خواهد شد.

صاحبخانهٔ قبلی، چرخ خیاطی قدیمی اش را در کمد راهرو جا گذاشته بود. اتا آن را برداشت و روی میز آشپزخانه گذاشت. پنج شب متوالی روی پیراهن کار کرد. سروصدای چرخ خیاطی قدیمی اجازه نمی داد سیسیلیا تا نزدیکی صبح بخوابد. صبح ها می دید میز آشپزخانه پر از سوزن و نخ است. اتا با چشمانی خسته پایین می آمد. پارچه را جلو سیسیلیا می گرفت و به آن خیره می شد. حالا برخلاف همیشه هدف داشت. پس زمانی برای خشم و غصه باقی نمی ماند.