کتاب چهره ی پنهان

Alias Grace
(گریس دیگر)
کد کتاب : 18410
مترجم :
شابک : 978-9644471928
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 656
سال انتشار شمسی : 1381
سال انتشار میلادی : 1996
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 1
زودترین زمان ارسال : ---

برنده جایزه ی گیلر اسکاتیا بانک سال 1996

معرفی کتاب چهره ی پنهان اثر مارگارت آتوود

سال 1843 است و "گریس مارکس" به اتهام دست داشتن در چند قتل دستگیر و محکوم شده است. او فقط 16 سال دارد و قرار است 29 سال آینده را در زندان بگذراند. اما چه چیز سبب می شود که یک دختر جوان بتواند چنین جنایتی را به انجام برساند؟ و چرا او چند اعتراف متضاد از آنچه اتفاق افتاده است ، ارائه داده؟ آیا این جنایتی از روی علاقه و اشتیاق بوده یا بر اثر یک شرایط ناگوار رخ داده؟

پاسخ این سوالات دقیقا همان چیزی است که دکتر جوردن امیدوار است بتواند کشف کند. داستان گریس برای دکتر جوردن ، پزشک جوانی که در زمینه مطالعه بیماری های روانی آموزش دیده، تعریف شده است. گروهی از افراد که درخواست بخشش گریس را دارند ، تخصص دکتر جوردن را برای کشف حقیقت مناسب دیده اند. داستان گریس ، همانطور که از زبان او برای دکتر جوردن تعریف می شود، آنچنان جذاب است که نمی توان کتاب را لجظه ای زمین گذاشت. او به شکل صریحی خاطرات خود را از دوران کودکی ، مهاجرت از ایرلند به کانادا و زندگی جدیدش به عنوان یک خدمتکار بازگو می کند.
همانطور که پزشک خاطرات گریس را بر می انگیزد، خواننده در داستان "چهره ی پنهان" از "مارگارت آتوود" با درک ناراحت کننده ای از این امر که همه چیز آنقدرها هم سیاه و سفید نیست غوطه ور می شود.

"مارگارت آتوود" یک داستان سرای تمام عیار است. نمی توان انکار کرد که این داستان نمایشی، به همان اندازه که سرگرم کننده است، قابل تأمل نیز می باشد. "چهره ی پنهان" به همه ی کسانی که از خواندن داستان های جنایی تاریخی لذت می برند، توصیه می شود.

کتاب چهره ی پنهان

مارگارت آتوود
مارگارت آتوود در ۱۸ نوامبر ۱۹۳۹ در اتاوا زاده شد. او کودکی خود را در جنگل های شمال کبک در کنار پدرش که یک گیاه شناس بود، گذارند. تجربه ی این نوع زندگی در دوران کودکی، بعدها در آثار آتوود در به کارگیری تعبیرهایی از دنیای جانوران و طبیعت نمود یافت.او تاکنون بیش از ۳۰ کتاب شامل رمان، داستان های کوتاه، شعر و نقد ادبی، تاریخ اجتماعی و کتاب های کودکان را به تألیف رسانده است. آثار او ریشه در رئالیسم سنتی دارند و در نوشته هایش از زن به عنوان شخصیت اصلی استفاده می کند. آتوود در داستان هایش واقعیت های ...
نکوداشت های کتاب چهره ی پنهان
Alias Grace has all the pacing of a commercial novel and all the resonance of a classic.
آلیس گریس تمام حرکت های یک رمان تجاری و همه ی طنین یک اثر کلاسیک را داراست.
Washington Post Book World Washington Post Book World

A shadowy, fascinating novel.
یک رمان تاریک و جذاب.
Time Time

Villain or victim, Atwood's Grace is intriguing company.
شرور یا قربانی ، آلیس گریس از آتوود یک همراه جذاب است.
People People

قسمت هایی از کتاب چهره ی پنهان (لذت متن)
آن که مرده است، زمانی واقعیتی بوده است و حالا که نیست و اصلا نیست، یک چهره ی خیالی از او داریم، یک طرح انتزاعی که خود وامی ست از همان واقعیتی که زمانی وجود داشته است. یعنی کسی که هستی واقعی اش را، و یا واقعیت بودنش را ترک کرده تا موجود دیگری باشد، تا در میان ما نوع دیگری از بودن را ادامه دهد. مثل شعر، که پیش از شعر بودن یا شعر شدن، یعنی پیش از آن که به دفتر من بیاید، جایی میان واقعیت ها، وجود داشت، دیده می شد، لمس می شد و جابه جا می شد. عینی بود و ذات داشت. هستی واقعی اش را که ترک کرد و به عبارتی، دنیای واقعیت ها را که ترک کرد، چهره ای دیگر گرفت و چیزی دیگر شد؛ آمد روی کاغذ و میان کلمه ها. مثل کلمه، و آن چه کلمه و صورت مادّی اش را ساخته است. مثل آب که به خاطر زندگی لغتی اش، زندگی دریایی اش را ترک می کند.

از نگاه سرگشته ای که در چشمهایش بود خوشم نمی امد ، یا از لحن سقوط صدایش و اندیشیدم که آینده آبستن مشکلاتی خواهد بود و تا بوده وضع به همین منوال بوده ، یعنی زمانی که یک طرف عشق می ورزد اما طرف دیگر نه .