کتاب سایه (جلد اول)

Shadow
(مجموعه اتود برای سنتور)
کد کتاب : 53770
شابک : 979-0901457607
قطع : رحلی
تعداد صفحه : 64
سال انتشار شمسی : 1393
سال انتشار میلادی : 2012
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : ---

معرفی کتاب سایه (جلد اول) اثر علی بهرامی فرد

اثر پیش رو جلد اول کتاب "سایه" به قلم "علی بهرامی فرد" است که در آن یک "مجموعه اتود برای سنتور" ارائه شده است. با توجه به ماهیتی که این قطعات دارند، اجرای آنها عمدتا مختص هنرجویانی می‌باشد که با این ساز آشنایی داشته و دوره‌ی متوسطه‌ی آن را پشت سر گذاشته‎اند. "علی بهرامی فرد" این "مجموعه اتود برای سنتور" را تحت عنوان "سایه" با این هدف منتشر کرده که بعضی از اشکالات هنرجویان این ساز مرتفع شده و قابلیت‌های مشخصی در نوازندگی سنتور در آنها تقویت شود. از جمله مواردی که با مطالعه و تمرین "مجموعه اتود برای سنتور" به قلم "علی بهرامی فرد" در نوازندگان ارتقا می‌یابد می‌توان به بیشتر شدن و ایجاد حالت تعادل و تساوی میان هر دو دست در اجرای خطوط کنترپوانتیک و استفاده از بسترهای گوناگون متریک و ریتمیک، افزایش تمرکز و توجه نسبت به نوانس‌های ایستا و پویا در جریان قطعه، تمرین و تکرار تونالیته‌های نه چندان متعارف، اجرای بافت‌های صوتی گوناگون و مسلط شدن در اجرای جفت مضراب، آرپژ، پاساژ و فیگورهای مضرابی قرینه و غیرقرینه اشاره کرد.
برخی از قطعه‌های جلد اول کتاب "سایه"، با هدف تمرکز بر یک نکته‌ی فنی منحصر به فرد به مخاطب ارائه شده‌اند و گاهی نیز ترکیبی از این نکات مدنظر نویسنده بوده است. با این حال "علی بهرامی فرد" تقدم و تاخر ویژه‌ای برای این قطعه‌ها در نظر نگرفته و هنرجو یا استاد موسیقی می‌توانند بسته به طبع و صلاح‌دید خود، این قطعه‌ها را اجرا و تمرین کنند. با وجود شباهت این "مجموعه اتود برای سنتور" به قطعات موسیقی سنتی ایرانی، لزوما همه‌ی اتودها متعلق به این بستر نیستند و مخاطبین می‌توانند از تنوع قطعات این کتاب، در اجرا بهره ببرند.

کتاب سایه (جلد اول)

علی بهرامی فرد
علی بهرامی فرد متولد ۱۳۶۰ شیراز،عضو هیات علمی تمام وقت و مدیر گروه موسیقی دانشکده هنر و معماری از سال ۱۳۸۶ می باشد. وی دارایکارشناسی موسیقی با رتبه ۱ از دانشکده هنرهای زیبا دانشگاه تهران،کارشناسی ارشد آهنگسازی با رتبه ۱ از دانشگاه هنر تهران است. بهرامی فرددانش آموخته آهنگسازی و موسیقی دستگاهی ایرانی نزد استادان : محمدرضا لطفی ، داریوش طلایی ، شاهین فرهت ، مجید کیانی ، شریف لطفی ، احمد پژمان ، حسین دهلوی ، کامبیز روشن روان ، خیام میرزازاده و علیرضا مشایخی است.
دسته بندی های کتاب سایه (جلد اول)