کتاب عطش ماندگار

Atash-e Mandegar
کد کتاب : 54236
شابک : 978-9643155940
قطع : رقعی
تعداد صفحه : 169
سال انتشار شمسی : 1381
نوع جلد : شومیز
سری چاپ : 2
زودترین زمان ارسال : 11 اردیبهشت

معرفی کتاب عطش ماندگار اثر فتح الله بی نیاز

مهاجر، انسان خوشبختی نیست، زیرا ترک وطن ناشی از احساس غربت و دردمندی غیر قابل تحمل در خاک وطن است و بالاخره این که ترک وطن، تنها در دوری از سرزمین آباء و اجدادی خلاصه نمی‌شود.
این که چنین احساساتی زاییده چه عواملی‌اند، یک موضوع است و این که مهاجر به دنبال چیست، موضوعی دیگر، عطش ماندگار در پی تحلیل این دو وجه نیست، بلکه می‌خواهد با انکشاف روابط انسان‌ها و تقابل آنها با وجوه مختلف هستی، شخصیت عده‌ای از مهاجران و نیز رخدادهایی را که باعث تشدید دوگانگی‌های آنها می‌شود، بازنمایی کند. داور نهایی دریافت این بازنمایی، خواننده است: کسی که اگر به «همزاد» پنداری نمی‌رسد، دست کم به «همحسی» برسد.

کتاب عطش ماندگار

فتح الله بی نیاز
فتح‌الله بی‌نیاز (زاده ۱۳۲۷ مسجدسلیمان- درگذشته ۱۲ مهر ۱۳۹۴ تهران) نویسنده و منتقد ادبی ایرانی بود. از بی‌نیاز ۱۵ رمان و ۷ مجموعه داستان کوتاه و ۸ کتاب در حوزه نقد و نظریه ادبی منتشر شده‌است. وی احاطه کاملی بر ادبیات داستانی معاصر ایران داشت و نقدهای ادبیش بر جامعه ادبی ایران تأثیرگذار بود. داستانهای بی‌نیاز عرصه نمود شیوه زندگی و نحوه نگرش طبقه متوسط شهرنشین ایرانی پس از انقلاب بود.در سال ۱۳۵۱ در رشته مهندسی برق از دانشگاه صنعتی شریف (آریامهر سابق) فارغ‌التحصیل ...